بهادر خردمندنیا: بی رنگی ادای دین به کیخسرو خروش است

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، تهران (پانا) - مستند بی رنگی پرتره ای از زندگی کیخسرو خروش است که بخش هایی از زندگی این هنرمند را آنالیز می نماید.

بهادر خردمندنیا: بی رنگی ادای دین به کیخسرو خروش است

بهادر خردمندنیا کارگردان فیلم مستند بی رنگی که به زندگی کیخسرو خروش هنرمند نقاش می پردازد و در بخش ویژه پانزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت نمایش دارد، درباره چگونگی ساخت این فیلم به خبرنگار پانا گفت: بی رنگی پرتره ای مصاحبهمحور است. در این فیلم با هم کلاسی های کیخسرو خروش در دوران دانشگاه مثل آیدین آغداشلو، علی اکبر صادقی، هم نسلانش در انجمن خوش نویسان و تعدادی از شاگردان او به مصاحبه نشسته ایم.

وی ادامه داد: بی رنگی قصه و ماجرای خاصی ندارد و تنها درباره شخصیت خروش می گوید، او شخصیتی آرام و ساکت دارد و مطمئن هستم حتی نزدیک ترین افراد به او، بعد از تماشا فیلم متوجه می شوند که اصلا این شخصیت را نمی شناختند.

خردمندنیا درباره علت پرداختن به شخصیت کیخسرو خروش تاکید نمود: کیخسرو خروش استاد من در خوشنویسی ست، در این هنر نسبت استاد و شاگرد، نسبت خاصی ست؛ در طرز تفکر قدما شاگرد وقتی به سعادت خود می رسد که خدمت استاد را کند به همین علت من تصمیم به ساخت این اثر گرفتم تا خدمتی به استادم نموده باشم، به نظر می رسد که کار قابل تماشای هم شده باشد.

این کارگردان درباره ویژ گی های خاص این مستند مطرح نمود: افرادی که در این فیلم حضور دارند و به مصاحبه پرداخته اند، چهره هایی ملی هستند که با به نمایش درآمدن در جشنواره سینماحقیقت که جشنواره ای ملی ست، به آن اعتبار می بخشد.

این کارگردان اعلام کرد: فیلم را به صورت مستقل ساختیم و وقتی به انتها رسید برای قرارداد با شبکه مستند اقدام کردیم. ساخت فیلم مستقل از نظر اقتصادی به قدری سخت است که به هیچکس پیشنهاد نمی کنم به سراغ آن برود.

وی درباره نمایش فیلم به وسیله تلویزیون توضیح داد: تلویزیون در همه نقاط دنیا اعتبار خود را از دست داده است و مانند سابق به آن نگاه نمی گردد اما به نظر می رسد وقتی تماشاچی آرشیو اثری را با لوگوی شبکه ای از تلویزیون ببیند، به آن اعتبار کاذبی می بخشد.

خردمندنیا درباره جشنواره سینماحقیقت گفت: تا به امروز تجربه حضور در جشنواره سینماحقیقت را نداشته ام اما قطعا در آینده کاری فیلمسازان تاثیرگذار خواهد بود، البته درنهایت توانایی من در متقاعد کردن خریدار مهم است. بعلاوه جشنواره سینماحقیقت نسبت به دیگر جشنواره های موجود در کشور از حاشیه های کم تری برخوردار و خالص تر است.

این فیلمساز درباره نحوه اکران فیلم ها گفت: فیلم هایی که در مدیوم تلویزیون ساخته می شوند، بهتر است که روی پرده به نمایش در نیایند و دیگر آثار که در مدیوم پرده سینمایی ساخته می شوند باید به اکران پرده ای برسند.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران، سینماحقیقت به دبیری محمد حمیدی مقدم از 18 آذرماه آغاز شده و تا 25 آذرماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بهادر خردمندنیا: بی رنگی ادای دین به کیخسرو خروش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهادر خردمندنیا: بی رنگی ادای دین به کیخسرو خروش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید