هوش مصنوعی

اهمیت به فناوری دلیل تغییر در نام جشنواره علوم پزشکی رازی

به گزارش خبرنگاران، دکتر یونس پناهی امروز در نشست خبری مجازی با اشاره به دستاوردهای حوزه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: اعتقاد داریم که تحقیقات و فناروی رصدخانه حوزه سلامت محسوب می شود و اگر بخواهیم یک تصمیم کلان در حوزه سلامت بگیریم باید بر اساس...

26 اردیبهشت 1401

با سی .تی .اسکن؛ قطعات صنعتی استاندارد بسازید

گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان در راستای ایجاد بستری برای ساخت و تولید استاندارد قطعات صنعتی، سی تی اسکن های صنعتی را به بازار عرضه کردند که قادرند با تصویربرداری سه بعدی عمقی، عیوب موجود در قطعات را تعیین کنند.

30 فروردین 1401

تشخیص علل ژنتیکی بروز بیماری ها با هوش مصنوعی

دانشمندان دانشگاه بهداشت یوتا(Utah Health) و شرکت زیست فناوری فابریک(Fabric Genomics) در مطالعه ای به رهبری بیمارستان بچه ها رادی(Rady) در سن دیگو گزارش دادند که فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی آن ها می تواند با دقت و سرعت بالا اختلالات نادر ژنتیکی در بچه های که شدیدا بیمار...

13 آبان 1400

12 سوال بی پاسخ فیلم بیوه سیاه

در این مقاله قرار است نگاهی بیندازیم به 12 سوال بی پاسخ از فیلم بیوه سیاه که کنجکاوی همه را بیشتر نموده و دوست داریم پاسخشان را بدانیم.

5 مرداد 1400

سریع ترین ابررایانه هوش مصنوعی ساخته می گردد

شرکت انویدیا کورپ و دانشگاه فلوریدا برای ساخت سریعترین ابررایانه هوش مصنوعی دنیا در آموزش عالی متحد شدند.

24 شهریور 1399

تشخیص کرونا در عرض چند ثانیه به کمک هوش مصنوعی

نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط دانشمند دانشگاه دیتون ساخته شده می تواند در عرض چند ثانیه و با دقت 98 درصد وجود ویروس کرونا را در عکس اشعه ایکس قفسه سینه تشخیص دهد.

10 خرداد 1399

هوش مصنوعی باید تصمیمات خود را توضیح بدهد!

برخی از شرکت های فعال در حوزه هوش مصنوعی برای پیشگیری از تعصب و غرض ورزی احتمالی این فناوری، باور دارند که هوش مصنوعی باید برای تصمیمات خود، دلایل قانع کننده و به دور از تبعیض داشته باشد.

20 اردیبهشت 1399