آرامکو 2 میدان کوچک نفت و گاز کشف کرد

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، وزیر انرژی عربستان بیان کرد شرکت آرامکو دو میدان نفت و گاز در مناطق شمالی این کشور کشف نموده است. این اکتشاف به عربستان یاری می نماید به اهداف گازی خود برسد و گاز غرب این کشور که در حال حاضر فاقد شبکه گازی است، تامین می گردد.

آرامکو 2 میدان کوچک نفت و گاز کشف کرد

به گزارش گروه مالی وبلاگ سوئیچ دستی به نقل از بلومبرگ، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان گفت شرکت آرامکو دو میدان نفت و گاز در مناطق شمالی این کشور کشف نموده است.

فراوری گاز از میدان حدابه الحجره نزدیک به مرز عراق شروع شده و روزانه 16 میلیون فوت مکعب گاز و 1944 بشکه میعانات گازی از آن به دست می آید. میدان نفتی جدید ابرق الطلوع هم فراوری روزانه 3 هزار بشکه نفت خام، 49 هزار بشکه میعانات گازی و 1.1 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی را شروع نموده است.

شرکت آرامکو گفت به حفاری ادامه می دهد تا بتواند ظرفیت انرژی این میادین نفتی را ارزیابی کند.

رابین میلز، موسس شرکت مشاوره قمری انرژی در دوبی گفت: این کشف آرامکو در مقایسه با ظرفیت فراوری فعلی 8.5 میلیون بشکه در روز این شرکت بسیار اندک است، ولی یاری می نماید عربستان به هدفش برای تقویت فراوری غیرنفتی برسد. اگر حجم و هزینه های فراوری مناسب باشد، به عربستان یاری می نماید به اهداف گازی خود برسد و گاز غرب این کشور که در حال حاضر فاقد شبکه گازی است، تامین می گردد

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آرامکو 2 میدان کوچک نفت و گاز کشف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامکو 2 میدان کوچک نفت و گاز کشف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید