راه اندازی پایگاه نوآوری محصولات دیم در قزوین

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، پایگاه نوآوری محصولات دیم در استان قزوین برای آموزش به کشاورزان و پیاده سازی و آزمایش الگو های نو کشت راه اندازی شد .

راه اندازی پایگاه نوآوری محصولات دیم در قزوین

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی از قزوین، مجید اسماعیلی معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیرو اجرای طرح کشوری جهش فراوری در دیمزار ها ، پایگاه نوآوری محصولات دیم در استان برای آموزش به کشاورزان و پیاده سازی و آزمایش الگو های تازه کشت راه اندازی و فعال شد.

وی با بیان اینکه این پایگاه در بخش کوهین شهرستان قزوین که از قطب های کشت دیم در استان قزوین به شمار می رود ایجاد شده است، گفت: در این پایگاه تا به امروز 12 هکتار مزرعه آموزشی و الگویی ایجاد شده و در آن ها سه رقم نخود و سه رقم گندم دیم کشت شده است.

اسماعیلی اضافه نمود: کشاورزان طرف قرارداد در طرح جهش فراوری در دیمزار ها از این پایگاه بازدید می نمایند و در جریان تازهترین نوآوری های کشت دیم قرار می گیرند.

وی گفت: یافته ها و نتایج پایگاه نوآوری یاد شده در دوره های کشت بعدی به منظور ارتقای بهره وری در کشت های دیم محصولات مهم شامل گندم و جو، گیاهان علوفه ای و حبوبات مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: در طرح جهش فراوری در دیمزار ها که سال جاری کلید خورده و در دست اجرا است، 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با مشارکت و همراهی ستاد فرمان اجرایی امام (ره) به کشت محصولات دیم نظیر گندم و جو، عدس و نخود و گیاهان علوفه ای اختصاص می یابد.

وبلاگ سوئیچ دستی قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه اندازی پایگاه نوآوری محصولات دیم در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پایگاه نوآوری محصولات دیم در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید