قصه های سوسن طاقدیس برای بچه ها در مجموعه قصه من

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی ، به تازگی سه عنوان کتاب من چرا اینجوری هستم؟، او خواهرم است، خواهر خود خودم و من و غولم و بچه گربه ام نوشته مرحوم سوسن طاقدیس در قالب مجموعه قصه من با تصویرگری مجید صابری نژاد از سوی انتشارات محراب قلم برای بچه ها منتشر شده است.

قصه های سوسن طاقدیس برای بچه ها در مجموعه قصه من

در این کتاب ها داستان های فانتزی کوتاهی درباره دختربچه ای 5-6 ساله ای به نام بی تا بیان می شود که ماجراهای روزانه اش را در قالب داستان های کوتاهی برای بچه ها بیان می کند.

در هر کدام از این کتاب ها، داستان ها با موضوع خاصی پیش می رود. مثلا در نخستین جلد این مجموعه با عنوان من و غولم و بچه گربه ام بی تا خودش را این گونه معرفی می کند: اسم من بی تاست. ولی همه بهم می گویند فرفری؛ چون موهایم خیلی فرفری است. من یک غول دارم که خیلی ترسوست. اسمش را گذاشته ام وزوزی. این غول را از توی یک کتاب پیدا کردم. او هم مثل من یک دختر موفرفری است. دماغش هم کوفته ای است. درست شبیه وقتی است که مامانم به من می گوید فرفری. ولی داداشی، که خیلی به موهای صاف و کوتاهش می نازد هروقت می خواهد سربه سر من بگذارد، به من می گوید وزوزی. خیلی لجم می گیرد. دلم می خواهد بروم و موهای صافش را بکشم، ولی نمی شود. او زورش زیاد است.

در کتاب او خواهرم است، خواهر خود خودم داستان از آنجا آغاز می شود که بی تا می خواهد برای عروسکش و خرس کهنه و قدیمی خواهر بزرگترش عروسی بگیرد البته انجام این کار به شرطی است که خواهرش اجازه بدهد خرس کهنه اش داماد شود. در ادامه برای خواهرش خواستگار می آید و او از اینکه خواهرش که خیلی نو نیست می تواند با یک داماد نو ازدواج کند ولی عروسکش مجبور است با خرسی کهنه ازدواج کند، تعجب می کند.

در من چرا اینجوری هستم؟ ماجراهای زیادی مطرح می شود مانند مدرسه رفتن بی تا، مریض شدن مادرش، صحبت کردن او با غولی به نام وزوزی و ... او هرجا می رود و هر کار اشتباهی انجام می دهد، ادعا می کند که غولش انجام داده به همین دلیل مادرش او را پیش دکتر می برد تا درمانش کند.

سوسن طاقدیس، نویسنده کتاب های کودک و نوجوان در سال 1338 در شیراز به دنیا آمد. فعالیت داستان نویسی حرفه ای خود را با نوشتن داستان بابای من دزد بود در کیهان بچه ها آغاز کرد. طاقدیس آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به بازار نشر ارائه داده است که قدم یازدهم ،تصویرگر معصومه کشایی، زرافه من آبی است، پشت آن دیوار آبی، هزار سال نگاه، تو هم آن سرخی را می بینی، دخترک و فرشته اش، بزغاله های سبز، یکی بود و جوراب سوراخ تعدادی از آثار اوست.

بخش کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم (کتاب های مهتاب)، این کتاب ها را با شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 16هزارتومان برای کتاب من و غولم و بچه گربه ام، قیمت 20هزارتومان برای من چرا اینجوری هستم؟ و قیمت 10 هزار تومان برای او خواهرم است، خواهر خود خودم منتشر کرده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "قصه های سوسن طاقدیس برای بچه ها در مجموعه قصه من" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه های سوسن طاقدیس برای بچه ها در مجموعه قصه من"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید