چرا خرید پراید هاچ بک 170 میلیونی اشتباه است؟

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، خبرنگاران- قیمت پراید هاچ بک در بازار آزاد از مرز 170 میلیون تومان عبور نموده است. امروز یکشنبه چهاردهم آذر این خودرو 172 میلیون تومان فروخته شد اما تیبا صندوقدار را می گردد با دو میلیون تومان کمتر خرید. قیمت تیبا هاچ یک فقط پنج میلیون تومان بیشتر از پراید هاچ بک است و ساینا دنده ای هم حول وحوش 180 میلیون تومان معامله می گردد. یعنی برای خرید ساینا دنده ای فقط هشت میلیون تومان بیشتر از پراید هاچ بک احتیاج دارید. در بازار خودرو های دست دوم هم شخصی پراید هاچ بک مدل 98 با کارکرد 20 هزارکیلومتر را 165 میلیون تومان می فروشد در حالی که ساینا با همین اندازه کارکرد 165 میلیون تومان قیمت دارد.

چرا خرید پراید هاچ بک 170 میلیونی اشتباه است؟

تفاوت قیمت پراید، تیبا و ساینا

قیمت تیبا صندوقدار در بازار آزاد دو میلیون تومان کمتر از پراید هاچ بک است. یک اتفاق باورنکردنی. امروز یکشنبه چهاردهم آذر در بازار آزاد تیبا صندوقدار را 170 میلیون تومان می فروشند و پراید هاچ بک را 172 میلیون تومان. اگر به جای پرداخت 172 میلیون تومان برای پراید هاچ بک، پنج میلیون تومان روی بودجه تان بگذارید، می توانید به تیبا هاچ بک فکر کنید. احتمالا فرق زیادی بین پراید و تیبا قائل نیستید اما حداقل روی کاغذ تیبا موتور قدرتمندتری نسبت به پراید دارد. در بخش مشخصات تیبا، مقابل حجم موتور این خودرو عدد 1500 سی سی به چشم می خورد و این رقم برای پراید هاچ بک به 1300 سی سی می رسد. حداکثر سرعت تیبا 170 کیلومتر بر ساعت است و رانندگان پراید نهایتا سرعت 160 کیلومتر را تجربه خواهند کرد.

قیمت ساینا دنده ای در بازار آزاد به 180 میلیون تومان رسیده و کمتر از 10 میلیون تومان گران تر از پراید هاچ بک فروخته می گردد. اگر از هواداران ساینا علت انتخاب این خودرو را بپرسید احتمالا از ویژگی های ظاهری و موتور قدرتمند آن نسبت به نمونه های هم قیمت داخلی می گویند. با مورد اول کاری نداریم اما اعداد و ارقام نشان از رجحان مطلق ساینا مقابل پراید و تیبا دارد. حجم موتور ساینا 200 سی سی بیشتر از پراید است. با آنالیز دیگر مشخصات هم متوجه رجحان موتور ساینا در بخش حداکثر قدرت و حداکثر گشتاور می شویم.

خودور

پراید هاچ بک

تیبا هاچ بک

تیبا صندوقدار

ساینا دنده ای

قیمت

172میلیون تومان

177 میلیون تومان

170 میلیون تومان

181 میلیون تومان

تفاوت قیمت پراید، تیبا و ساینا دست دوم

تیبا صندوقدار دست دوم با کارکرد کمتر از 10 هزارکیلومتر و فراوری سال 98 در سایت دیوار 167 میلیون تومان آگهی شده است. سایت دیوار طبق محاسبات خود و مقایسه با دیگر آگهی ها، این عدد را منصفانه توصیف نموده است. سراغ گزینه دیگری برویم. مالک تیبا هاچ بک مدل سال 99 برای خودرو خود 160 میلیون تومان قیمت گذاشته است. این خودرو حدود 30 هزارکیلومتر راه رفته و در قسمت توضیحات، بدنه آن بدون خط و خش قید شده است.

ساینا دنده ای دست دوم فراوری سال 98 با کارکرد 20 هزارکیلومتر، در سایت دیوار 165 میلیون تومان به چشم می خورد. فروشنده این خودرو تاکید مهمی روی خط و خش نداشتن بدنه آن نموده و شرایط شاسی ماشین را هم پلمپ نوشته است. با کمی جست وجو در سایت دیوار به مورد دیگری می رسیم که مالک آن ساینا دنده ای را 175 میلیون تومان برای فروش گذاشته است. این خودرو کمتر از 10 هزار کیلومتر -هشت هزار کیلومتر- مسافت طی نموده است و فروشنده در بخش توضیحات درباره تعویض روکش جایگاه، روکش فرمان و روغن نوشته است.

پراید دست دوم به نظرتان در چه بازه قیمتی خرید و فروش می گردد؟ حتما فکر می کنید اعداد و ارقام پیشنهادی تفاوت زیادی با خودرو های تیبا و ساینا دارد؟ پراید هاچ بک فراوری سال 98 با کارکرد 20 هزارکیلومتر در سایت دیوار 165 میلیون تومان آگهی شده است. دقیقا پنج میلیون تومان بیشتر از تیبا هاچ بکی که آنالیز کردیم. نکته جالب ماجرا منصفانه دانستن این رقم برای پراید هاچ بک در سایت دیوار است.

خودرو

مدل (سال فراوری)

کارکرد

قیمت

تیبا صندوقدار

98

10 هزارکیلومتر

167 میلیون تومان

تیبا هاچ بک

99

30 هزار کیلومتر

160 میلیون تومان

ساینا دنده ای

98

20 هزارکیلومتر

165 میلیون تومان

ساینا دنده ای

98

هشت هزار کیلومتر

175 میلیون تومان

پراید هاچ بک

98

20 هزارکیلومتر

165 میلیون تومان

منبع: فرارو

به "چرا خرید پراید هاچ بک 170 میلیونی اشتباه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خرید پراید هاچ بک 170 میلیونی اشتباه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید