چگونه از تنهایی تان به برترین شیوه استفاده کنید؟

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، میان تنها بودن و احساس تنهایی تفاوت بسیاری وجود دارد. تنها بودن، صرف زمان بدون همراهی دیگران است در حالی که احساس تنهایی احتیاج به بودن در کنار افراد دیگر است.

چگونه از تنهایی تان به برترین شیوه استفاده کنید؟

مترجم: پریسا مرتضوی

منبع:راسخون

میان تنها بودن و احساس تنهایی تفاوت بسیاری وجود دارد. تنها بودن، صرف زمان بدون همراهی دیگران است در حالی که احساس تنهایی نیاز به بودن در کنار افراد دیگر است.

برخی ها نمی توانند تنهایی را تحمل نمایند اما وقتی بتوانید این کار را بکنید کمتر احساس تنهایی خواهید کرد.

1. می توانید کمی به فکر خود استراحت دهید

بیشتر اوقات چنان درگیر شغل مان و دغدغه های خانوادگی هستیم که فرصت نمی کنیم حتی نفسی بکشیم. زمانی که تنهایید به چیزی فکر نکنید، به فکر خود استراحت دهید، عمیق و آرام تنفس کنید، مشکلاتتان را فراموش کنید و قدری آرامش پیدا کنید.

2. تنهایی می تواند فرصتی برای بهتر تماشا باشد

حتماً گاهی پیش آمده که فکر کنید آنقدر درگیر زندگی شده اید که نمی توانید بی طرفانه در خصوص چیزها بیندیشید. تنهایی این فرصت را به شما می دهد که کمی از دغدغه های خود فاصله بگیرید و از دیدگاه هایی تازه تر به مسائل نگاه کنید.

3. تنهایی فرصتی است که به زندگی خود بیندیشید

گاهی آنقدر غرق در حل بحران های زندگی دیگران هستیم که از فکر کردن به زندگی خودمان غافل می شویم. ما اغلب خود را کاملاً در جریان زندگی قرار می دهیم تا هرجا که می رود ما هم با خودش ببرد. آن گاه است که ممکن است روزی چشم باز کنیم و ببینیم که از شرایط زندگی خود راضی نیستیم. تنهایی این شانس بزرگ را به ما می دهد تا در خصوص چیزهایی واقعی تر فکر کنیم.

اگر می خواهید دریابید چه چیزی از زندگی خود می خواهید و چگونه می توانید شادتر زندگی کنید، باید به زندگی خود بیشتر فکر کنید و بیندیشید چه چیزهایی در زندگی شما بیشترین اهمیت را دارند.

4. زمان خود را صرف کارهای مورد علاقه تان کنید

تنهایی فرصت بسیار ارزشمندی برای انجام کارهای مختلف است. وقتی تنها هستید می توانید دست به تجربه های متفاوتی بزنید. هیچ محدودیتی وجود ندارد. کسی در اطراف شما نیست که بخواهد شما را به خاطر یاد گرفتن زبان چینی مسخره کند! می توانید نوازندگی، ساخت وب سایت، کدنویسی، نویسندگی، ساخت کلیپ ویدئویی و یاد گرفتن یک زبان خارجی را امتحان کنید.

5. کارهای بیشتری انجام دهید

وقتی از دغدغه ها، آشفتگی های روزمره و مسائل روزانه دور هستید، می توانید کار بیشتری انجام دهید. وقتی چیزی نباشد که حواس شما را پرت کند می توانید با تمرکز بیشتری کارهایتان را پیش ببرید و به دنبال چیزهایی بروید که واقعاً برایتان ارزشمند هستند.

6. اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید

افرادی که توانسته اند به خوبی با تنهایی خود کنار بیایند، اعتماد به نفسی بیشتری دارند. آن ها فقط برای جلب توجه حرف نمی زنند، بلکه تنها زمانی لب به سخن باز می نمایند که حرف خاصی برای گفتن داشته باشد. آن ها از ساکت بودن نمی ترسند و زمانی که حرف می زنند به خود اطمینان دارند. همه این حس از یک اطمینان درونی سرچشمه می گیرد. این اطمینانی زمانی به وجود می آید که فرد خود را به تمامی پذیرفته باشد.

7. مستقل بودن را بیشتر حس کنید

زمانی که نیازمند به بودن دیگران در اطراف خود نباشید، ممکن است آغاز به انجام کارهایی بکنید که قبلاً فقط با همراهی دیگران انجام می دادید. ممکن است کارهایی نظیر غذا خوردن در رستوران، رفتن به سینما را تجربه کنید و یا راهی سفری تک نفره شوید. وقتی آغاز به انجام چنین کارهایی می کنید، به تدریج احساس استقلال و توانمندی خواهید کرد.

8. احساسات خود را دریابید

تا زمانی که خود را درگیر زندگی دیگران کنید، در شناخت احساسات خود ناکام می مانید و هرگز نخواهید توانست آنچه درون تان است را بشناسید. اگر برای خود زمان بگذارید می توانید احساسات درونی خود را در یابید. آن هنگام است که خواهید دانست چه چیزهایی احساس خوشایندی به شما می بخشند.

این اتفاق زمانی خواهد افتاد که خود را بهتر بشناسید و برای خودشناسی نیاز به مقداری تنهایی دارید.

9. با بخش های عمیق تر وجود خود ارتباط برقرار کنید

وقتی کمی تنها باشید، اتفاقات شگفت آور فراوانی برای شما رقم خواهد خورد. شما ممکن است از خود بپرسید هدف من چیست، چرا اینجایم و قرار است چطور زندگی ام را ادامه دهم.

به نظر می آید که این ها سؤالات در زندگی برای هر فردی پیش می آید و برای پاسخ دادن به آنها باید زمانی را به خود اختصاص دهد. این سؤالات تأثیر بسیار زیادی بر عقاید و باورها و حتی روابط شما با سایر افراد می گذارد. بنابراین داشتن فرصتی برای تنهایی می تواند تأثیر فراوانی بر شیوه زندگی، افکار و روابط ما با دیگران بگذارد.

منبع: راسخون

به "چگونه از تنهایی تان به برترین شیوه استفاده کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از تنهایی تان به برترین شیوه استفاده کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید