برترین مقصدهای گردشگری برای سفر در سال 2017 (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، اگر برای سفر خارجی در سال 2017 برنامه ریزی می کنید، این لیست برترین مقصدهای گردشگری سال جاری را معرفی می نماید. با خبرنگاران همراه باشید.

برترین مقصدهای گردشگری برای سفر در سال 2017 (قسمت اول)

این لیست با یاری کارشناسان صنعت جهانگردی از طرف وب سایت harpersbazaar انتخاب شده است. این لیست قاره های مختلف جهان را دربر می گیرد و تنوع جاذبه های جهانگردی را مد نظر قرار داده است.

1. نیوزیلند

نیوزیلند را با تصاویر و چشم اندازهای نفس گیر فیلم ارباب حلقه ها می شناسیم. عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا نیوزیلند یک مقصد جهانگردی مجذوب نماینده باشد و جهانگردان سفر به این کشور را بارها و بارها تکرار نمایند. منظره ها زیبای طبیعی، سواحل بکر، کوه های سربه فلک کشیده، دهکده ها و ییلاق های تماشای و فرهنگ متفاوت و منحصربه فردی که در نیوزیلند وجود دارد، این سفر را به یکی از برترین و به یادماندنی ترین سفرهای شما تبدیل می نماید.

اگر از علاقه مندان طبیعت هستید، در نیوزیلند به هیچ عنوان ناامید نمی شوید. یکی از برترین راستاهای جهان برای پیاده گردی، راستا 71 کیلومتری Queen Charlotte است که از سال 2013، راستا دوچرخه سواری هم به آن اضافه شده و با چشم اندازهای زیبایی که دارد، به یکی از محبوب ترین مقصدهای جهانگردی جهان برای دوچرخه سواری کوهستان تبدیل شده است. اگر کمپ زدن و اقامت در دل طبیعت را دوست ندارید، در کنار این راستا، امکانات اقامتی لوکس و رستوران های مجللی وجود دارد که سرویس حمل ونقل آبی دارند. برای اینکه اسکی را تجربه کنید، به جزیره جنوبی (South Island) بروید و در کوهستان های کوئینزتاون (Queenstown) و واناکا (Wanaka)، اوج هیجان را تجربه کنید.

زمان مناسب برای سفر به نیوزیلند: زمانی که برای بازدید از نیوزیلند انتخاب می کنید، بستگی به نوع سفر شما دارد. از قبل در خصوص برنامه سفرتان به خوبی فکر کنید. از ماه ژوئن تا سپتامبر فصل زمستان و از دسامبر تا فوریه، تابستان است.

2. کانادا

جهانیی از شگفتی ها در سفر به کانادا منتظر شما است. بدون شک، همواره دلایل زیادی برای سفر به کانادا وجود دارد اما سال جاری با سال های دیگر فرق دارد. سال جاری، این کشور صدوپنجاهمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد و این بدان معناست که اتفاقات هیجان انگیز زیادی در این سفر در انتظار شماست. شهر مونترآل، که یکی از هیجان انگیزترین مقصدهای جهانگردی جهان برای دوستداران غذا است، به خاطر ریشه های اروپایی و تنوع فرهنگی که از تنوع نژاد جمعیت آن سرچشمه می گیرد، مقصد جهانگردی مجذوب نماینده و متنوعی است.

اگر بیشتر از جاذبه های شهری به گشت وگذار در دل طبیعت علاقه دارید، بهتر است بنف (Banff) را به عنوان مقصد جهانگردی خود در کانادا انتخاب کنید. در بنف می توانید در هیجان انگیزترین راستا دوچرخه سواری جهان، دوچرخه سواری کنید. با دریافت کارت Discovery Pass این فرصت به جهانگردان داده می گردد تا دسترسی رایگان به به بیش از 200 پارک ملی این کشور پهناور داشته باشند. از میان این 200 پارک ملی، پارک ملی بنف و جزیره پرنس ادوارد را می توان نام برد.

اگر از علاقه مندان به فرهنگ و هنر هستید، تورنتو را انتخاب کنید. موزه هنرهای معاصر تورنتو، سال جاری بخش های تازه را اضافه می نماید و در وسعتی تازه افتتاح می گردد.

زمان مناسب برای سفر به کانادا: تابستان برترین آب وهوا را برای گشت وگذار و لذت بردن از فعالیت های تفریحی فضای باز دارد. رنگ های شگفت انگیز و زیبای پاییزی و آب وهوای ملایم و مطبوع این فصل، برترین فرصت برای پیاده گردی و دوچرخه سواری است. سپتامبر هر سال، جشنواره بین المللی فیلم تورنتو برگزار می گردد که فرصتی بی نظیر برای دوستداران هنر است. بهار و زمستان کانادا برای بسیاری از افراد سرد و غیرقابل تحمل است اما کسانی که دوست دارند آب وهوای متفاوت منطقه ها مرزی مثل مونترآل را تجربه نمایند می توانند این دو فصل را برای سفر انتخاب نمایند.

3. فنلاند

فنلاند، شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی جهان را در اختیار دارد. در فصول زمستانی از تماشای قله های پوشیده از برف و تماشای شفق های قطبی لذت خواهید برد و در فصل تابستان با گشت وگذار در طبیعت سرسبز جنگلی و دریاچه های زیبا، خاطرات خوشی را از سفر به فنلاند زیبا، به خانه می برید. جاذبه های طبیعی نفس گیر و اسپاها و سوناهای مجهز و عالی، سفر شما را تکمیل می نمایند. اگر قصد دارید از هلسینکی (Helsink)، مرکز فنلاند تماشا کنید (که حتما باید این کار را انجام دهید) سال جاری برترین سال است زیرا فنلاند صدمین سالگرد استقلال خود را در تاریخ ششم دسامبر برگزار خواهد نمود و در تمام مرکز، جشن و مراسم شادی برپا خواهد شد.

برای تماشا جغرافیای ساحلی منحصربه فرد فنلاند که شامل خلیج های زیبا و شاخابه های متعدد است، حتما یک سفر یک روزه ترتیب دهید. فنلاند نسبت به بسیاری از کشورهای اطرافش، خلوت تر است اما از نظر جاذبه های طبیعی در جهان نظیر ندارد.

زمان مناسب برای سفر به فنلاند: بسته به اینکه هدف شما از سفر چیست، در تمام طول سال جهانگردان از سفر به فنلاند لذت خواهند برد.

4. پیتسبرگ (Pittsburgh)، پنسیلوانیا

اگر می خواهید به شهری تماشای سفر کنید و در آن از چشیدن طعم غذاهای نوآورانه و لذیذ لذت ببرید و جاذبه های فرهنگی و تاریخی را ببینید، پیتسبرگ برترین انتخاب است. پیتسبرگ زادگاه اندی وارهول (Andy Warhol)، هنرمند، نویسنده، و فیلم ساز پیشرو آمریکایی، از بنیان گذاران هنر پاپ دهه 1950 در ایالات متحده است. موزه اندی وارهول، بزرگ ترین مجموعه آثار وی را به نمایش گذاشته است.

اگر از علاقه مندان به جاذبه های شهری و گشت وگذار و خرید هستید، در پیتسبرگ برترین لحظات سفر خود را تجربه خواهید کرد.

زمان مناسب برای سفر به پیتسبرگ: فصل های بهار، تابستان و پاییز برترین زمان برای سفر به این شهر زیبا هستند. زمستان پیتسبرگ مثل سایر بخش های ساحل شرقی آمریکا بسیار سرد است.

5. پرتغال

این کشور گرچه از نظر فرهنگی بسیار غنی است، از نظر جهانگردی به پای محبوبیت و معروفیت همسایه اش یعنی اسپانیا نرسیده است. اما پرتغال که غربی ترین کشور اروپایی است، هر چیزی که به عنوان یک جهانگرد از سفر خود انتظار دارید، در اختیار شما می گذارد. غذاهای محلی عالی، جاذبه های فرهنگی و هنری فوق العاده، تاریخ پرفراز و نشیب و فرهنگ متفاوت، از مهم ترین جاذبه های پرتغال برای جهانگردان هستند.

در شهرهای زیبای این کشور، تاریخ و سنت ها با فرهنگ معاصر گره خورده است. لذت بردن از سواحل دنج و مخفی، قدم زدن در شهرهای تاریخی و خیابان های سنگ فرش شده و بازدید از بناهای تاریخی قرون وسطایی، تجربیات بی نظیری هستند که سفری به یادماندنی برای شما رقم می زنند.

زمان مناسب برای سفر به پرتغال: در تمام طول سال، سفر به پرتغال لذت بخش خواهد بود.

منبع: کجارو / harpersbazaar.com

به "برترین مقصدهای گردشگری برای سفر در سال 2017 (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقصدهای گردشگری برای سفر در سال 2017 (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید