بلیط هواپیما به باکو خواهر خوانده تبریز

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، همسایگی با بعضی شهرها فرصتی است تا گردشگران با خرید بلیط ارزان هواپیما این بخت را پیدا نمایند تا نمونه ای از منحصربفردترین جاذبه های گردشگری را دیدار کند. همسایگی کشور آذربایجان برای ما ایرانیان نیز سبب شده است تا بتوانیم تنها با تهیه بلیط ارزان هواپیما تلاقی سنت و مدرنیته را دیوار به دیوار سرزمینمان ببینیم و اطلاعات دست اولی از اشتراکات فرهنگی که با این همسایه شمالی خود داریم بدست آوریم.

بلیط هواپیما به باکو خواهر خوانده تبریز

باکو شهری غریب، پریشان و صنعتی است اما همچنان شهری جذاب برای گردش است. می توانید پیاده به اکتشافات خود بپردازید، گرچه نقشه ها چندان هم قابل اعتماد نیستند اما صادقانه احتیاج چندانی هم به آنها نخواهید داشت.

فضای دلنشین میدان فواره، قطار کافه ها و چایخانه ها، خیابان های انباشته از مراکز خرید، چشم اندازهای بادگیر از خزر، تفرجگاه های ساحلی با درختان سرو و زیتون، کانال های آبی که یادآور ونیز هستند و … همه فضایی دلکش را برای چنین شهری پدید می آورند. اگر می خواهید خود را گم کنید، شهر باستانی را پیشنهاد می کنیم. باکوی کهن با حصارهای قرون وسطایی خود، میزبان کاخ شیروان شاه و چندین موزه و مسجد با مناره های دیدنی است. اگر راه خود را از سوی کاخ به سمت دریا کج کنید، در راستا به دیدار برج غول پیکر دختر می رسید. برای رسیدن به بالای برج دختر باید پله های مارپیچ را طی کنید تا از بالای آن نمای 360 درجه از شهر را ببینید. این قلعه که به زبان ترکی قیز قله سی گفته می شود، 29.5 متر طول، 16 متر عرض و 6 طبقه دارد. جالب است که در گذشته این قلعه نیایشگاه آناهیتا و زرتشتی ها بوده است. این برج جزو میراث جهانی یونسکو است.

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، در ساحل غربی خزر واقع شده است. باکو در قدیم محصور در قلعه ای سنگی بوده است، که هم اکنون به ایجری شهر معروف است. پس از کشف اولین میدان نفتی جهان در این شهر، یه شدت بر اهمیت آن افزوده شد، به همین دلیل مراکز و خیابان های مهمی در دوران شوروی سابق در باکو ایجاد شد، به گونه ای که معماری شهری و ساختمان های موجود در باکو در جهان بی نظیر است. خیابان های و ساختمان های زیبا به همراه نورپردازی های شبانه، جلوه ای رمانتیک به این شهر داده است. مراکز مهم شهر در طول نوار ساحلی خزر بنام بلوار احداث شده است که بنام پارک ملی یا پارک ساحلی بلوار معروف است.

جاذبه های گردشگری باکو زبان زد اکثریت گردشگران جهان و گردشگر های ایرانی است که برای سفر به این کشور بلیط هواپیما تهران باکو می خرند. اماکن دیدنی باکو را می توان به دو گروه قدیمی و مدرن دسته بندی کرد. در ادامه در خصوص بعضی از این جاذبه ها بیشتر سخن خواهیم گفت.

بلیط هواپیما برای بازدید برج های شعله

برج های شعله (Flame Towers)، چند مجتمع عظیم چند منظوره با ارتفاع 182 متر در باکو، کشور جمهوری آذربایجان است. این مجتمع از 3 ساختمان تشکیل شده است که مساحت کل آنها 245 هزار متر مربع می باشد. یکی از این ساختمانها 33 طبقه و دارای 130 منزل بوده و بعنوان ساختمان مسکونی مورد استفاده نهاده شده است. ساختمان دوم (ساختمان شمالی) 30 طبقه بوده و بعنوان هتل و مهمانسرای مورد استفاده نهاده شده است.

ساختمان سوم هم (ساخمان غربی) 28 طبقه بوده و بعنوان یک مجتمع تجاری در حال خدمات رسانی است. ساخت مجتمع Flame Tower در باکو از سال 2007 از سوی DIA Holding Azerbaijan آغاز شد و در اواخر سال 2011 مورد بهره برداری نهاده شد. هزینه ساخت برای ساخت برج های عظیم در حدود 350 میلیون دلار آمریکا شد و پس از اتمام، این سازه به یکی از بلندترین ساختمان ها در باکو تبدیل شد.

بلیط هواپیما برای بازدید دیوارهای شهر باکو

بخش محصور در دیوار باکو که در واقع قسمت تاریخی شهر باکو محسوب می شود در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این قسمت از شهر در سال 2000 میلادی به همراه قصر شیروانشاهان و برج دختر به عنوان اولین اثر تاریخی جمهوری آذربایجان در فهرست میراث جهانی یونسکو راه یافت.

تاریخ ساخت این ناحیه بدرستی تعیین نیست. بعضی معتقدند در قرن دوازدهم بنا شده و بعضی تحقیقات تاریخ آن را به قرن هفتم میلادی می رساند. به هر صورت در این ناحیه با بناها و آثاری تاریخی روبرو هستیم که در طی زمان ساخته شده اند نه یکباره.

باکو در سال 1806 از امپراطوری روس استقلال یافته و به تدریج به سمت توسعه حرکت کرد بطوریکه بعد از مدتی شهر که در حصاری از دیوارهای مرتفع احاطه شده بود، جوابگوی جمعیت نبوده و از این رو به آن سوی دیوارها هم کشیده شد. از این زمان اصطلاح شهر داخلی و شهر خارجی به کار برده شد.

در سال 1865 دیواری که به سمت دریا بود، تخریب شده و از سنگ هایش برای ساخت دیگر بناها استفاده گشت. بطور مثال بلوار باکو از عواید فروش این سنگ ها، احداث شد. در قرن نوزدهم و بیستم نیز به تدریح نمای شهر با ساخت ساختمان ها به سبک معماری گوتیک و باروک، تغییر داده شد.

بلیط هواپیما به ونیز کوچک

پارک ونیز کوچک باکو در کنار بلوار ساحلی یکی از زیباترین محلهای شهر برای گردشگران است که این پارک در سال 1960راه اندازی شد. ونیزِ باکو به واقع مکانی حیرت انگیز و یکی از محبوب ترین مکان های ساکنین شهر است. این پارک زیبا دارای مجموعه ای از کانال ها و جزایر شگفت انگیز است که در بلوار باکو ساخته شده اند.

این جزایر توسط پل های سنگی زیبایی به هم متصل شده اند و می توان قایق های ونیزی را در حال حرکت در امتداد کانال ها دید. کافه رستوران ها و مکان های زیبای بسیاری در این منطقه وجود دارند که شما می توانید در آن ها از منظره و هوای عالی لذت ببرید. باکو ونیز یکی از مکان های زیبا و مورد علاقه بسیاری از اوقات از ساکنان و مهمانان از پایتخت است. باکو ونیز یک شهر کوچک در آب است و یکی از جواهرات سرمایه جمهوری آذربایجان است.

بلیط هواپیما به شهر قدیمی باکو

گشت و گذارتان میان دیدنی های باکو از شهر قدیم آغاز می شود که آذری ها به آن ایچِری شهر می گویند. این بخش قلب تاریخی باکو است که میان دیوارهای کنگره دار محصور شده و قدمتش به قرن دوازدهم برمی شود. گردش در شهر قدیم، سفر کوتاهی به دل تاریخ است: خیابان ها و کوچه های باریک، معماری سنگی زیبای بناها، رستوران های کوچک محلی، سوغاتی فروشی های نقلی و موسیقی فولک آذری که همه جا شنیده می شود.

در سال 2000 شهر قدیم باکو به همراه دو دیدنی مهمش یعنی برج دختر و قصر شیروان شاه به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شدند. ورود به شهر مجانی است اما برای بازدید از برج دختر و کاخ و موزه شیروان شاه باید بلیط تهیه کنید.

بلیط هواپیما برای بازدید از مراکز خرید باکو

قدیمی ترین فروشگاه باکو MUM نام دارد. این فروشگاه چهار طبقه است و شامل مغازه های بسیار زیادی است که همه جور جنس، از لیتس عروس گرفته تا وسایل الکتریکی را می فروشند. این فروشگاه را در خیابان هوسو هاسی بیف پیدا می کنید. بازار عظیم ساخل هم بازاری نوساز است که بالای متروی ساحل واقع شده است. اگر دنبال بوتیک با اجناس مرغوب و درجه یک می گشت، به خیابان رسول رضا، 28 می و آتاتورک بروید.

از قدیم الایام، کاه و اشیای مسی و فرش، از مهم ترین سوغات های آذربایجان بوده است، معمولا این اشیا در نواحی اطراف شهر ارزان تر هستند. مغازه علی بابا اطراف ایچری شهر نهاده شده است و از مغازه های اطراف خود معروف تر و شلوغ تر است و در آن می توانید اجناسی را بخرید که واقعا به قیمتش می ارزد. بازار رنگارنگ گردشگر ها برای خرید سوغات ایده آل است. بیشتر مغازه های این بازار اجناس ارزان می فروشند و اگر علاقه مند به مدال باشید، می توانید مدال های جالب و گوناگونی را از دوران حکومت شوروی بخرید. ضیا یکی دیگر از بازارهای خرید است. قیمت هایش از جاهای دیگر گران تر است اما برای گردشگر هایی که حوصله گشت زدن و وقت تلف کردن برای خرید را ندارند، یاری عظیمی است. این بازار در خیابان اینشا آچیلار نهاده شده است.

بلیط هواپیما به فرودگاه بین المللی حیدر علی اف باکو

مسافرانی که بلیط هواپیما تهران باکو می خرند با فرود در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف آذربایجان از همان اولین دیدارشان با یکی از جاذبه های گردشگری کشور آذربایجان روبه رو خواهند شد. فرودگاه بین المللی حیدر علی اف شهر باکو یکی از 5 فرودگاه بین المللی کشور آذربایجان محسوب می شود که سالانه شاهد جابه جایی یک میلیون مسافر است.

این فرودگاه در ردیف یکی از زیباترین فرودگاه های جهانست و در شمال شرقی باکو و با فاصله 20 کیلومتری مرکز شهر نهاده شده است و به وسیله اتوبان معاصر و جدید با شهر باکو ارتباط برقرار می نماید. حیدر علی اف، قطب هواپیمایی ملی کشور جمهوری آذربایجان است که پر رفت وآمدترین فرودگاه در این کشور و منطقه قفقاز محسوب می شود. سالن جدید فرودگاه در سال 2014 و با معماری خاص و منحصر به فرد طراحی شده که وقتی از بالای آسمان نگاه می کنید به شکل پرنده ای عظیم است که بالهایش را باز نموده است. این فرودگاه با محاسباتی که در ساخت آن انجام گرفته ظرفیت فرود سنگین ترین و عظیم ترین هواپیماهای جهان یعنی ایرباس 380 را دارد.

پایانه های باربری فرودگاه حیدر علی اف از سال 2005 آغاز به کار نموده و به لحاظ موقعیت مکانی، وسعت و امکانات موجود یکی از عظیمترین و مدرن ترین پایانه های باربری در منطقه محسوب می شود.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به آذربایجان به وبسایت وبلاگ سوئیچ دستی مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما وبلاگ سوئیچ دستی

منابع:

anahidnews.com

beytoote.com

shivar.org

setare.com

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به آذربایجان ، برای دیدن کلیک کنید.

منبع: سفرستان

به "بلیط هواپیما به باکو خواهر خوانده تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به باکو خواهر خوانده تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید