مقالات گردشگری

در کدام منطقه ها ستاره ها بیشتر می درخشند؟

یکی از مشکلاتی که گریبان شهرهای شلوغ و پرجمعیت را گرفته است، آلودگی نوری است که مانع از دیده شدن ستاره های شب میشود. انواع آلودگی های محیطی نه تنها زندگی را برای انسان ها سخت نموده، بلکه امکان مشاهده ستاره های پر نور و درخشان آسمان را نیز از آنها دریغ...

24 اردیبهشت 1401

با کلیساهای فوق العاده زیبای انگلیس آشنا شوید (قسمت اول)

یک وب سایت گردشگری کلیسا در اقدامی جالب، کلیساهای انگلیس را براساس تعدادی ویژگی خاص دسته بندی کرده است و هدفش شناساندن آن ها به مردم و ترغیب به بازدید از آن ها است.

23 اردیبهشت 1401

محور هراز از دوم تا ششم بهمن مسدود است

خبرنگاران/مازندران سرپرست اداره کل راهداری مازندران از مسدود شدن محور هراز به علت عملیات اجرایی و ایمنی طی هفته آینده اطلاع داد.

8 اردیبهشت 1401

آیا در هواپیما موبایل باید در حالت پرواز باشد؟

حالت پرواز | Air Plain Modeیکی از قوانینی که همه ما در طول پرواز با آن آشنا هستیم، این است که استفاده از موبایل در طول پرواز ممنوع است و اگر خواستار کار با گوشی خود هستیم باید آن را در حالت پروازی یا ایر پلین مود (Air Plain Mode) قرار دهیم ولی تا به حال به این فکر نموده...

4 اردیبهشت 1401

پرسرعت ترین اینترنت دنیا را در کدام کشور می توان یافت؟

آیا تا به امروز به این فکر نموده اید که در کدام نقطه از جهان می توانید پرسرعت ترین اینترنت را تجربه کنید؟

3 اردیبهشت 1401

سرعین به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور معرفی می گردد

سرعین شهر نمونه گردشگری کشور می گردداقدامات لازم برای معرفی شهر سرعین به عنوان شهر نمونه گردشگری آغاز شده است. سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خبر از معرفی سرعین به عنوان شهر نمونه گردشگری داد. سرعین از شهرهای استان اردبیل...

2 اردیبهشت 1401

تخت خواب هایی که هرگز نمی خواهید آن ها را ترک کنید (قسمت دوم)

آیا تا به امروز در تخت خوابی بوده اید که دل کندن از آن برای شما سخت بوده است؟ بعضی از هتل های لوکس دنیا تخت خواب هایی دارند که واقعا چنین حسی نسبت به آن ها پیدا می کنید.

27 فروردین 1401

ممنوعیت ورود مسافر غیر ایرانی از مبدا جنوب آفریقا

سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت ورود مسافر از مبدا کشور های جنوب آفریقا به ایران اطلاع داد.

26 فروردین 1401

بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان از نظر تعداد ناوگان

10 مورد از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهانبزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان از جنبه های مختلفی تعیین می شوند. تعداد ناوگان هواپیمایی، تعداد جابجایی مسافر، اندازه درآمد و سود، ارزش دارایی ها، سهم بازار، تعداد کشورهای تحت پوشش و تعداد مسافر بین المللی...

23 فروردین 1401

برگزاری همایش بین المللی فقه گردشگری در تبریز

شهر تبریز میزبان برگزاری همایش بین المللی فقه گردشگری می گردد.

18 فروردین 1401

ارزانترین بلیط به مقصد مریخ، 350 میلیون تومان

بلیط سفر به مریخ فقط 350 میلیون تومانمدتی قبل آقای ایلان ماسک که مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس است، خبر از برنامه ای جالب و البته بلند پروازانه سفر به مریخ داد. طبق این برنامه قرار است در 100 تا 200 سال بعد، حدود یک میلیون نفر را در مریخ ساکن نمایند. با جزییات بیشتر...

13 اسفند 1400

ورود قطار گردشگری عقاب طلایی همراه با گردشگران سه قاره جهان به ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: قطار گردشگری عقاب طلایی با مسافرینی از سه قاره جهان از طریق مرز سرخس وارد مشهد می شود.

5 اسفند 1400

مجذوب کننده ترین گونه های پروانه و بید ساکن هند

در سافاری، تماشای حیوانات در زیستگاه طبیعی شان حرف اول می زند. اما نظر شما در مورد تماشای حشرات چیست؟ آیا با مجذوب کننده ترین گونه های پروانه و بید ساکن هند آشنایی دارید؟

3 اسفند 1400

بازگشایی هتل یخی سوئد

با شنیدن نام زمستان بیشتر ما به یاد بیماری و ماندن در خانه می افتیم؛ اما همه چیز به خود شما بستگی دارد. برای مثال، عده ای با شنیدن این خبر بسیار مشعوف می شوند: هتل یخی لاپلند سوئد برای فصل زمستان بازگشایی شد.

26 بهمن 1400

یک گونه تازه پرنده در خراسان رضوی مشاهده شد

خبرنگاران/خراسان رضوی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی از مشاهده گونه نو پرنده برای نخستین بار دراین استان اطلاع داد.

21 بهمن 1400

افزایش سفرهای بین المللی علیرغم ظهور سویه نو کرونا

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افزایش سفرهای بین المللی علیرغم ظهور سویه نو کرونا مشاهده می گردد.

14 بهمن 1400

روزشمار: 21 فروردین؛ اولین و آخرین سفر کشتی تایتانیک

کشتی تایتانیک بزرگ ترین کشتی بخار مسافربری دنیا، در چنین روزی در 10 آوریل 1912 اولین و آخرین سفر خود را شروع کرد.

11 بهمن 1400

برترین مقصدهای گردشگری برای سفر در سال 2017 (قسمت اول)

اگر برای سفر خارجی در سال 2017 برنامه ریزی می کنید، این لیست برترین مقصدهای گردشگری سال جاری را معرفی می نماید. با خبرنگاران همراه باشید.

10 بهمن 1400

متاورس چیست و در این دنیای نو چه کار هایی می گردد انجام داد؟

متاورس (Metaverse) یا فرا دنیا تازه ترین واژه و مفهومی است که تخیل صنعت فناوری دنیا را به خود جلب و مشغول نموده است. اما این تخیل بی انت ها چه فضای نو و چه دنیای جدیدی برای ما طراحی نموده است؟

6 بهمن 1400

پیروزی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران مقابل بلاروس

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که به همراه بلاروس اردوی مشترک خود را بوشهر برگزار نموده است، در اولین بازی محبت آمیز به پیروزی دست یافت.

1 بهمن 1400
تعداد: (143)