شناخت تاریخ کشورها بدون شناخت ادبیات عامه ممکن نیست

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی ، وبینار تخصصی ادبیات کودک و نوجوان و فرهنگ عامه با همکاری مشترک گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) و کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خراسان رضوی با حضور دانشجویان و مربیان کانون پرورش فکری در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) برگزار گردید.

شناخت تاریخ کشورها بدون شناخت ادبیات عامه ممکن نیست

محمد زره ساز، مدیر کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خراسان رضوی در این وبینار به برنامه های کانون در تابستان و ایام همه گیری بیماری کرونا اشاره و برگزاری کلاس های آموزش مجازی بچه ها و نوجوانان را در زمینه های متنوع و مختلف، جزء اقدام های اجرا شده کانون برشمرد. وی همچنین به تأسیس مرکز تخصصی مطالعات ادبیات کودک در مشهد توسط کانون اشاره نمود و آن را گامی مهم در ارتقای دانش و خدمات فرهنگی مربیان دانست.

بدون شناخت ادبیات عامه، شناخت تاریخ کشورها ممکن نیست

حمیدرضا نویدی مهر، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) نیز در ادامه این نشست با تأکید بر همکاری های علمی میان دانشگاه و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، مربیان کانون را سنگرداران سختکوش و گمنام عرصه تعلیم و تربیت نامید و از زحمات بی دریغ آنان تقدیر و تشکر و از ایشان برای تحصیل در گرایش ادبیات کودک و نوجوان در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) دعوت کرد.

وی همچنین با بیان این نکته که بدون شناخت ادبیات عامه، شناخت تاریخ کشورها ممکن نیست، به بیان توضیحاتی درباره ادبیات شفاهی و شاخص ها و ویژگی های فرهنگ عامه در آثار ادبی کودک و نوجوان پرداخت.

سیدجواد رسولی، مدرس و پژوهشگر حوزۀ فرهنگ عامه در آثار ادبی کوک و نوجوان، نیز به طرح نکاتی درباره جلوه های فرهنگ عامه در ادبیات کودک و نوجوان پرداخت و خطوط روشن و تاریک این عرصه را شایسته پژوهش و آنالیز های علمی بیشتری دانست.

رسولی در ادامه پیشنهاد تأسیس مرکز مطالعات فرهنگ عامه ادبیات کودک و نوجوان را بیان کرد که با استقبال مدیر کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خراسان رضوی همراه شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "شناخت تاریخ کشورها بدون شناخت ادبیات عامه ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناخت تاریخ کشورها بدون شناخت ادبیات عامه ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید