ادبیات

روزشمار: 21 فروردین؛ اولین و آخرین سفر کشتی تایتانیک

کشتی تایتانیک بزرگ ترین کشتی بخار مسافربری دنیا، در چنین روزی در 10 آوریل 1912 اولین و آخرین سفر خود را شروع کرد.

11 بهمن 1400

نسخه دست نویس خوشه های خشم برای اولین بار منتشر می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین - نسخه دست نویس خوشه های خشم، شاهکار جان اشتاین بک، همراه با کلماتی که از نسخه منتشرشده قبلی حذف شده بود، برای اولین بار منتشر می شود.

4 آبان 1400

جنگل انبوه ناخودآگاه آدمی؛ تاریک و پیچیده

به گزارش خبرنگاران ، رمان بُرش جنگل نوشته کارلوکاسولا و به ترجمه م . طاهر نوکنده از سوی انتشارات فرهنگ نشر نو منتشر شده است.

15 شهریور 1400

تصاویری از گنجینه پنج هزار ساله ایران

در این نمایشگاه که ایران حماسی نام دارد و از شنبه 29 ماه می (هشتم خردادماه) به مدت سه ماه در لندن برپا می شود و تمام بلیت های روز افتتاحیه آن به فروش رفته است، بیش از 300 اثر از 5200 سال پیش تا دوران معاصر به نمایش گذاشته شده و از حالا توجه بسیاری از رسانه های...

1 مرداد 1400

مجموعه متن تشکر و قدردانی باب تسلیت گفتن

جواب پیغام تسلیت بسته به موقعیت های مختلف متفاوت است و در پاسخ سؤالاتی مانند چگونه جواب تسلیت را بدهیم؟ و در جواب تسلیت چه بگوییم؟ مطرح می گردد. پیغام تشکر از تسلیت و جواب پیغام تسلیت غیر رسمی و رسمی را در خبرنگاران بخوانید.

21 تیر 1400

23 متن زیبا و شعر در خصوص گذر عمر پندآموز و تاثیرگذار

در خصوص گذر عمر در ادبیات فارسی اشعار و متون زیادی موجود است. در واقع کوتاه بودن زندگی پندهای زیادی دارد که شاعران و نویسندگان زیادی سعی داشته اند آنها را به نسل های بعدی انتقال دهند. از این رو در این مطلب ما مجموعه ای زیبا از متن زیبا و شعر در خصوص گذر...

20 تیر 1400

ستارگان مجازی (شنبه 12 خرداد 97)

خبرنگاران | سرویس چهره ها - خوشحالیم که امروز هم با یک ستارگان مجازی دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم. از اینکه همراهانی چون شما داریم به خود می بالیم. لطفاً تا خاتمه همراه ما باشید.

25 اردیبهشت 1400

اقتباس از رمان همدرد سریال تلویزیونی می شود

خبرگزاری خبرنگاران- پارک جان ووک کارگردان مشهور کره ای رمان برنده پولیتزر را به یک سریال تلویزیونی بدل می کند.

20 اردیبهشت 1400

جملات زیبا و متن تبریک تولد متفاوت و خاص

متن تبریک تولد متفاوت نشانه ای زیبا از ابراز محبت است که به مناسبت تولد نزدیکان و دوستان ارسال شده یا روی هدیه تولد چسبانده می گردد. جملات تبریک تولد و تولدت مبارک می توانند احساسی، ادبی، محبت آمیز، عاشقانه، مجلسی یا خودمانی باشند و یا تبریک...

8 اسفند 1399

فهرست کامل اسم دختر که با حرف غ شروع میشود

فهرست کامل نام و اسم دختر اصیل که با حرف غ (غین) شروع می شود به همراه معنی اسم و معرفی ریشه اسامی (اکثرا دارای ریشه عربی می باشند).

28 دی 1399

زیباترین متن و پیغام تبریک روز وکیل (23 جمله و شعر جدید)

حدود 60 سال پیش لایحه استقلال وکلا با پافشاری دکتر مصدق در هفتم اسفندماه سال 1331 تصویب شد و این روز را به نام روز وکیل قرار دادند. پس اگر در بین خانواده تان وکیل می شناسید، با ارسال یک پیغام تبریک روز وکیل خوشحالش کنید.

2 آبان 1399

40 سال کشورم درگیر تحریم های غیرانسانی است، در شرایط کرونا معضل دارو داریم چون تحریم آمریکاست

کارگردان فیلم خورشید گفت: ما 40 سال است که تحت تحریم آمریکاییم. همین الان در این شرایط کرونا که همه درگیرند و درد مشترک جهانی است از معضلات ما دارو است؛ زیرا توسط آمریکا تحریم شده ایم. مردم ما سال ها است که با این تحریم ها زندگی می کنند.

29 مهر 1399

برگزاری نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی در اراک

نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی با موضوع قیام امام حسین(ع) و نهضت سرخ کربلا در اراک برگزار می شود.

25 مهر 1399

خبرنگاران هلال احمر گیلان پویش غدیر راه اندازی کرد

رشت - خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از راه اندازی پویش غدیر به مناسبت عید سعید غدیر خم از سوی این جمعیت خبر داد.

4 مهر 1399

قصه های سوسن طاقدیس برای بچه ها در مجموعه قصه من

به گزارش خبرنگاران ، به تازگی سه عنوان کتاب من چرا اینجوری هستم؟، او خواهرم است، خواهر خود خودم و من و غولم و بچه گربه ام نوشته مرحوم سوسن طاقدیس در قالب مجموعه قصه من با تصویرگری مجید صابری نژاد از سوی انتشارات محراب قلم برای بچه ها منتشر شده است.

3 مهر 1399

شناخت تاریخ کشورها بدون شناخت ادبیات عامه ممکن نیست

به گزارش خبرنگاران ، وبینار تخصصی ادبیات کودک و نوجوان و فرهنگ عامه با همکاری مشترک گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) و کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خراسان رضوی با حضور دانشجویان و مربیان کانون پرورش فکری در دانشگاه بین المللی...

22 شهریور 1399

8 کتاب که با خواندن آن ها احساس خوبی به شما دست خواهد داد و به عشق ایمان می آورید

عشق همواره سوال برانگیز و جذاب بوده است و به همین دلیل هم کمتر کسی پیدا می گردد که از خواندن داستان های عاشقانه لذت نبرد. در این روز ها که ممکن است بیشتر در خانه باشید، خواندن کتاب هایی با تم عاشقانه خالی از لطف نخواهد بود. در این مقاله ما هشت کتاب از میان...

5 شهریور 1399

نویسنده پرکاری نیستم، جامعه ما بسیار آگاه شده است

به گزارش خبرنگاران، هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده درنشست نقد و بررسی مجموعه داستانته خیار که شامگاه چهارشنبه دهم دی ماه د سرای اهل قلم برگزار شد گفت: کارهای مختلفی که یک نویسنده در طول سالیان متمادی انجام می دهد به نوعی شیوه و روش او را معین می کند. من اصولا...

31 خرداد 1399

مردِ شوخ و دیوارِ خاطرات منتشر شدند

ترجمه رمان مردِ شوخ از کِنِت هَری لِندن و ترجمه مجموعه داستان دیوارِ خاطرات نوشته آنتونی دوئر به تازگی راهی بازار شده است.

18 خرداد 1399

انکار ایران، انکار وجود خویش است، دانشمندان دو وطن دارند

به گزارش خبرنگاران، مطلب پیش رو، مصاحبهی نشریه کرگدن با ر ضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم ایران است.این مصاحبه در شماره 29 این نشریه منتشر شده است.

8 آذر 1398
تعداد: (21)