فواید شگفت انگیز آلو سیاه

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، آلو سیاه یک میوه خوشمزه است که خواص غذایی بسیار زیادی دارد و در این مطلب با برترین خواص این میوه آشنا می شوید.

فواید شگفت انگیز آلو سیاه آلو سیاه میوه خوشمزه که اواخر بهار می توانیم آن را در بازار پیدا کنیم. در آشپزی هم از نوع خشک شده ای این آلو استفاده می گردد. میوه های کمی هستند که دارای رنگ و طعمی مانند آلو سیاه باشند. آلو سیاه از دسته آلو ها و از خانواده هلو، شلیل و بادام می باشد. همه این میوه ها پوستی ضخیم دارند که بدور هسته می باشد و از آن محافظت می نماید. آلو سیاه خشک شده را آلو بخارا می گویند.

آلو سیاه تنوع زیادی دارد . حدوداً 2000 نوع آلو سیاه وجود دارد که هر یک از آنها خاستگاه متفاوتی دارد. بنظر می رسد که آلو سیاههای اروپایی حدود 2000 سال پیش در اطراف دریای خزر دید شده اند.حتی در روم باستان نیز حدود 300 نوع آلو سیاه دیده شده است که به وسیله مسافران به وسیله اقیانوس اطلس به آمریکایی ها معرفی شده است.

فواید آلو سیاهآلوی تازه و خشک شده آن(آلو بخارا) از گیاهانی هستند که نام علمی آنها پرونزدامیستیکا(Prunus domestica) می باشد و محققان بر روی مواد آن از نظر سلامتی تحقیق می نمایند. یکی از موادی که در آلو سیاه و آلو بخارا یافت می گردد فنول نام دارد و عملکرد آنها بعنوان آنتی اکسیدان برنامه ریزی شده است.

مواد موجود در 100 گرم آلوسیاهویتامین C

6.27 میلی گرم

ویتامین A

213.18 واحد

فیبر

0.99 گرم

پتاسیم

113.52 میلی گرم 1

آنتی اکسیدانمیوه های پرطرفداری که حاوی اندازه بالایی ویتامین C می باشند و سرشار از آنتی اکسیدان هستند برترین داروی طبیعی برای سلامتی بدن به شمار می فرایند. آلو یکی از آن میوه های پرخاصیت است که به علت وجود آنتی اکسیدان طبیعی و بسیار بالایی که دارد قادر به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو بوده و بدن را در برابر بیماری های مختلف مقاوم می سازد. به نحوی می توان گفت که آلو یک نوع سم زدا برای بدن به شمار می رود.

هضم راحت ترآلو فیبر بالایی دارد. فیبر هم از عواملی است که به سیستم گوارش کمک بسکمک می نماید و مسائل گوارشی را بر طرف می سازد. مسائلی همانند یبوست به کمک فیبر موجود در میوه جات بر طرف می گردد. فیبر موجود در آلو سیاه در کاهش کربوهیدرات، کاهش کلسترول، بهبود سلامت قلب و عروق بسیار موثر است.

کاهش کلسترولکلسترول یا همان LDL در صورتی که افزایش پیدا کند می تواند مسائلی برای بدن ایجاد کند که اولین آن ها آسیب های جدی به قلب و عروق است. آلو سیاه کلسترول شما را به سطح متعادل می رساند و مسائل ناشی از آن را رفع می نماید. در حقیقت آلو سیاه یک منبع جذب کلسترول است.

قلب و عروق سالمآلو سیاه ترکیبات ضد التهابی قوی به همراه دارد که مانع از بالا رفتن کلسترول خون می گردد. این عامل کمک می نماید تا دیابت و بیماری های قلب و عروق پیشرفت ننمایند. این میوه حاوی ویتامین K است که سلامت قلب را به وسیله انتقال کلسیم به خارج از رگ ها تامین می نماید. این کار مانع ایجاد پلاکت در خون می گردد و عروق کمتر دچار گرفتگی می شوند.

پارکینسونبا توجه به مزایایی که در آلو سیاه وجود دارد التهابات در مغز کاهش پیدا می نماید. این میوه از سلامت شناختی مغز انسان حمایت می نماید. مطالعات نشان می دهد که آلو می تواند در ابتلا به بیماری های عصبی مرتبط با سن از جمله آلزایمر و پارکینسون موثر باشد و خطر ابتلا آن ها را از بین ببرد.

پوست شاداب و جوانهمان طور که می دانید میوه جات برای سلامتی و جوان ماندن پوست موثر هستند. آلو سیاه به علت دارا بودن ویتامین C فراوان جهت کاهش چین و چروک پوست و خشک شدن که با پیر شدن بروز پیدا می نماید، بسیار موثر است. زخم های پوستی نیز به کمک آلو سیاه بسیار با سرعت و راحت تر درمان می شوند.

دیابتآلوسیاه دارای شاخص گلیسمی پایین می باشد به این معنا که می تواند یک غذای مناسب برای افرادی باشد که از بیماری دیابت رنج می برند. خواص آلو سیاه برای افراد دیابتی این است که در برابر انسولین بسیار مقاوم بوده و به علت دارا بودن فلاونوئیدها فیبر محلول به درمان دیابت و تعادل سطح قند خون می پردازند.2

مبارزه با سلول های سرطانیطبق برخی از تحقیقات، آلو می تواند در جلوگیری از برخی سرطان ها موثر باشد، از جمله در جلوگیری از سرطان های سینه، روده، و مجاری تنفسی. رنگدانه های آبی قرمز موجود در گوشت این میوه، معروف به آنتوسیانین، رادیکال های آزاد را دفع و در نتیجه از بدن در برابر سرطان محافظت می نمایند. ویتامین آ موجود در آلو نیز از سرطان های دهانی جلوگیری می نماید. آلو به ویژه در جلوگیری از سرطان سینه بسیار موثر است. قدرت آنتی اکسیدانی این میوه و فیتونوترینت های (مواد مغذی گیاهی) این میوه پیشرفت سلول های سرطان سینه را متوقف می نمایند بدون اینکه به سلول های سالم آسیبی برسانند.

بهبود جریان خونآلو و آلوبخارا توانایی بدن را در جذب آهن افزایش می دهند، چون این میوه حاوی ویتامین سی زیادی است. بدن برای فراوری سلول های خونی به شدت به آهن موجود در آلو احتیاج دارد. آهن باعث می گردد گردش خون بهبود پیدا کند و نمی گذارد بدن دچار کم خونی گردد.

کمک به کاهش وزنآلو سموم را از بدن می زداید، از یبوست جلوگیری می نماید، و به صورت طبیعی وزن را کاهش می دهد. سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است و هر دوی این ها به هضم راحت تر و سوخت وساز بهتر کمک می رسانند. حاوی اسیدسیتریک است که نمی گذارد عضلات بگیرند و بدن دچار خستگی گردد. عملکرد کبد و روده ها را تقویت می نماید. بنابراین، خوردن آلو یا نوشیدن آب آلو به صورت مرتب شما را از شر این چند کیلو اضافه وزن خلاص می نماید.

پشتیبانی از سیستم ایمنیآلو به بدن کمک می نماید تا بافت هایی سالم و سیستم ایمنی قوی ای داشته باشد. آلو جلوی سرماخوردگی و آنفولانزا را می گیرد و به کسانی که مرتب دچار عفونت می شوند کمک می نماید.

افزایش سلامت استخوان هامحققان در تحقیقات متعددی به این نتیجه رسیده اند که خوردن آلو می تواند سلامت استخوان ها را افزایش دهد، به خصوص در زنان یائسه. آلو، به خاطر مقادیر زیاد ترکیبات فنولی و فلاوانوئیدی که دارد، فرایند پوکی استخوان را معکوس می نماید. این میوه حاوی عنصر بور نیز هست که نقش مهمی در تشکیل استخوان دارد و نقش فعالانه ای در حفظ تراکم استخوان ها و سرپاماندن چارچوب بدن دارد.

حاوی منیزیم استمنیزیم آلو برای انقباض عضلات و ارسال پالس های عصبی بسیار مورد احتیاج است.

اندازه اسیدفولیک آن زیاد استآلو اندازه زیادی اسیدفولیک و کلسیم دارد که احتیاج بدن به فولات را تامین می نمایند. فولات برای زنان باردار و رشد جنین بسیار حیاتی است.

خاصیت ادرارآوری و سم زدایی داردخوردن آلو باعث ادرارآوری و سم زدایی در بدن می گردد.3

پی نوشت:

1.www.talab.org

2.www.netnevesht.com

3.www.fardanews.com

منبع: راسخون

به "فواید شگفت انگیز آلو سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید شگفت انگیز آلو سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید