اسموتی چیست و چه تفاوتی با آبمیوه دارد؟

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، اسموتی یا نرم نوش، از ترکیب انواع میوه ها با یخ، شکر و ... تهیه می گردد. اسموتی موز و اسموتی توت فرنگی محبوب ترین نوع این نوشیدنی هستند.

اسموتی چیست و چه تفاوتی با آبمیوه دارد؟

آبمیوه

آبمیوه به عصاره میوه گفته می گردد که هیچ گونه بافتی نداشته و به صورت مستقیم جذب خون می گردد. برای تهیه آبمیوه به دستگاه آبمیوه گیری احتیاج است و آبمیوه هایی که در بیشتر آبمیوه فروشی ها دیده می شوند از همین دسته هستند و معمولا به آن ها شکر نیز اضافه می گردد.

اسموتی چیست؟

یک نوشیدنی ترکیبی و گاهی شیرین است که از مخلوط میوه های تازه یا یخ زده به اضافه شکر، عسل، شکلات، بادام زمینی، ماست و یا یخ خرد شده تهیه می گردد. اسموتی ها تقریبا شبیه ها هستند اما نسبت به آن ها کمی غلیظ تر بوده و به جای بستنی از شیر در آن ها استفاده می گردد. این نوشیدنی سالم، در سال 1930 از برزیل وارد بازار آمریکا شد و در دهه 1960 به یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های دنیا تبدیل شد.

تنوع اسموتی ها بی نهایت است زیرا برای تهیه آن ها می توان بدون پیروی از چارچوب خاصی و بر اساس سلیقه شخصی اجزای تشکیل دهنده را تغییر داده و از میوه های مختلف استفاده نمود. از محبوب ترین اسموتی ها می توان به اسموتی موز، و اسموتی شکلات اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه اسموتی طالبی و اسموتی طالبی و موز

طرز تهیه اسموتی انبه

طرز تهیه اسموتی جعفری و لیمو

ارزش غذایی کدام یک بالاتر است؟ آبمیوه یا اسموتی؟

آبمیوه یک نوشیدنی فوق العاده با خاصیت درمانی بالاست و برای افرادی که مسائل گوارشی داشته و هضم غذا و نوشیدنی ها برای آن ها مشکل است بسیار مناسب است؛ زیرا حذف بافت میوه، باعث آزاد شدن تمام مواد مغذی شده و بدن، بدون آنکه برای هضم آن زحمتی زیادی بکشد، ویتامین ها و سایر مواد مفید این نوشیدنی را جذب خواهد نمود.

اسموتی اما یک نوشیدنی مقوی پوره مانند است که برخی از افراد از آن حتی به عنوان یک وعده غذای کامل به خصوص بعد از ورزش استفاده می نمایند. از آنجا که در تهیه اسموتی ها دست تان باز است، می توانید با انتخاب بهترین گزینه ها یک وعده غذای ملایم، کم کالری و مقوی داشته باشید. اسموتی همچنین به دلیل داشتن فیبر، باعث پاکسازی روده ها شده و سموم بدن را بهتر دفع می نماید.

گروه آشپزی وبلاگ سوئیچ دستی

منبع: setare.com

به "اسموتی چیست و چه تفاوتی با آبمیوه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسموتی چیست و چه تفاوتی با آبمیوه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید