ارزانترین بلیط به مقصد مریخ، 350 میلیون تومان

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، بلیط سفر به مریخ فقط 350 میلیون تومان

مدتی قبل آقای ایلان ماسک که مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس است، خبر از برنامه ای جالب و البته بلند پروازانه سفر به مریخ داد. طبق این برنامه قرار است در 100 تا 200 سال بعد، حدود یک میلیون نفر را در مریخ ساکن نمایند. با جزییات بیشتر این برنامه شگفت انگیز با خبرنگاران همراه باشید:

ارزانترین بلیط به مقصد مریخ، 350 میلیون تومان

آقای ایلان ماسک در خصوص برنامه سفر انسان به مریخ گفته است که فضاپیماهایی که می خواهند افراد را جابه جا نمایند، ظرفیت 100 نفر را دارند و می توانند 80 روزه به مریخ برسند؛ اما این برای آغاز است. در سالهای بعد، ظرفیت این فضاپیماها بیشتر شده و می توانند تا 200 نفر را هم جابه جا نمایند. این مدیر ارشد در گفتگوهای خود گفته که ماموریت اصلی او در زندگی، تبدیل انسان به گونه ای میان سیاره ای است.

ظاهرا تمرکز اسپیس ایکس روی فضاپیماهایی است که قابلیت استفاده دوباره دارند. موشکی که قرار است به همراه این فضاپیما استفاده شود، طولی برابر 122 متر دارد و قرار است از استان فلوریدای آمریکا به فضا پرتاپ شود و می تواند تا 1000 بار استفاده شود. این موشک بعد از فرستادن فضاپیما به مداری معین، دوباره به زمین برمی شود. بعد روی آن یک مخزن سوخت قرار می گیرد و دوباره پرتاپ می شود تا به مدار فضاپیما برسد. مرحله بعدی این است که این مخزن از موشک جدا شده و در کنار فضاپیما قرار می گیرد تا مخزن سوخت آن را پر کند. بعد از پر کردن مخزن سوخت هواپیما، مخزن و موشک به طور جداگانه به زمین بر میگردند و بعد از آن هم فضاپیما از مدار خارج شده و با سرعت خیلی زیاد به سمت مریخ می رود. همانطور که در بالا گفته شد، سفر به مریخ، 80 روز تخمین زده شده است که بر اساس گفته های ایلان ماسک، انواع تفریحات مختلف در فضاپیما وجود دارد تا در این 80 روز، حوصله مسافران سر نرود. علاوه بر این قرار نیست در فضاپیما از جاذبه مصنوعی استفاده شود و در نتیجه افراد در بی وزنی کامل هستند و می توانند آن را تجربه نمایند و آنها می توانند از این موضوع هم برای بازی های گرانش صفر استفاده نمایند.

این سفر بی بازگشت نیست

شاید فکر میکنید که این پروژه بازگشتی ندارد اما اینطور نیست. سوخت فضاپیماهایی که انسان را به مریخ می برد، از متان است و در نتیجه این کمپانی، این امیدواری را دارد که بتواند با استفاده از یخ های زیر سطحی و کربن دی اکسیدی که در اتمسفر وجود دارد، تاسیساتی روی مریخ ایجاد نموده و سوخت مورد احتیاج فضاپیما را از همانجا تامین کند. بنابراین سفر به مریخ دو طرفه می شود و بدون بازگشت نخواهد بود. ایلان ماسک می گوید که بعد از این مرحله به راحتی می توان به سیارات و قمرهای دیگر منظومه شمسی هم سفر کرد. بدین ترتیب که می توان از مریخ به سمت قمرهای مشتری رفت و حتی تا قمر انسلادوس زحل رسید. هنوز زمان پرتاب اولین فضاپیمای حامل انسان به مریخ اعلام نشده است ولی ظاهرا ماموریتی که قرار است فناوری های لازم برای این کار را آزمایش کند، در سال 2018 به سوی این سیاره پرتاب می شود.

منبع: الی گشت

به "ارزانترین بلیط به مقصد مریخ، 350 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزانترین بلیط به مقصد مریخ، 350 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید