درمان های خانگی عالی برای عفونت و گوش درد با تاثیر فوری

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، هنگام خواب گوشی که عفونت کرده را روی بالش قرار ندهید.در این حالت اگر در گوش آب جمع شده باشد راحت تر خارج می شود. هم چنین می توانید هنگام خواب سر خود را با قرار دادن بالش اضافی در موقعیت بالاتری قرار دهید. این حالت نیز به خشک شدن سریع تر گوش کمک می کند.

درمان های خانگی عالی برای عفونت و گوش درد با تاثیر فوری

درمان خانگی گوش درد

فرض می کنیم در منزل هستید که ناگهان دچار گوش درد می شوید؛ می توان حدس زد که واکنش اولیه شما چیست؟ اگر فقط درد گوش داشته باشید احتمالا در پی این هستید که چه چیز هایی در منزل دارید که می شود به عنوان درمان خانگی گوش درد از آن ها استفاده کرد.

طبیعی است که ما به شما توصیه نمی کنیم در هنگام گوش درد، درمان خانگی گوش درد را به درمان های طبی پزشک معالج ترجیح دهید. گوش درد می تواند یک نشانه از ده ها دلیل بیماری زا باشد که فقط از طریق پزشک قابل تشخیص است. صرفا به عنوان یک اقدام موقت و کمک کننده، درمان خانگی گوش درد را برای کم کردن شدت درد استفاده کنید.

درمان خانگی گوش درد با استفاده از کمپرس سرد یا گرم

کمپرس سرد یخ و یا کمپرس دستمال یا حوله گرم هم برای بزرگسالان و هم اطفال قابل استفاده است. کمپرس ها را روی گوشی که درد می کند به مدت چند دقیقه نگه دارید. بهتر است بدانید که شما می توانید ابتدا کمپرس سرد بگذارید و بعد از ده دقیقه کمپرس گرم را جایگزین کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که یخ را به طور مستقیم روی گوش نگذارید که سرمای بیش از حد یخ به گوشتان ضربه بزند. همچنین حوله و دستمال گرم شده آنقدر گرم نباشد که گرمی بیش از حد دستمال به گوش شما آسیب برساند.

آب اکسیژنه (پراکسید هیدروژن) در درمان خانگی گوش درد

پراکسید هیدروژن برای سال های متمادی به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری گوش استفاده شده است. با استفاده از قطره چکان چند قطره پراکسید هیدروژن در گوشتان بریزید. در صورت لزوم، چند ساعت پس از بار اول دوباره این روش را تکرار کنید.

آب اکسیژنه توانایی پاک کنندگی دارد و به تخلیه مواد گیرکرده در گوش کمک می کند.

نقش تمرین های ورزشی در درمان خانگی گوش درد

گاهی با انجام حرکات ورزشی گردن فشار موجود در کانال گوش کمتر می شود و شدت درد گوش کاهش می یابد.

اگر شما قصد انجام حرکات ورزشی گردن دارید؛ اینگونه عمل کنید:

سعی کنید هر دو پا را روی زمین بگذارید

به آرامی گردن خود را بچرخانید و سر خود را به سمت راست و سپس چپ به آرامی بچرخانید. به صورتی که سرتان به موازات شانه هایتان قرار بگیرد

شانه های خود را بالا بیاورید و به آرامی شانه هر طرف را به گوش همان طرف برسانید.

شما همچنین می توانید با استفاده از انگشتان خود، گوش و اطراف گوش را به آرامی ماساژ دهید.

درمان خانگی گوش درد با فشار نیاوردن به گوش هنگام خواب

بعضی از مدل های خوابیدن باعث تشدید درد گوش در هنگام عفونت می شوند، درحالی که بعضی دیگر باعث تسکین درد می شوند. هنگام خواب گوشی که عفونت کرده را روی بالش قرار ندهید.در این حالت اگر در گوش آب جمع شده باشد راحت تر خارج می شود.

هم چنین می توانید هنگام خواب سر خود را با قرار دادن بالش اضافی در موقعیت بالاتری قرار دهید. این حالت نیز به خشک شدن سریع تر گوش کمک می کند.

اگر مسئله گوش درد هم برای شما مشکل ایجاد کرده است و نیاز به مشورت با یک متخصص گوش و حلق و بینی دارید، اما فرصت رفتن به مطب را ندارید.اصلا نگران نباشید!!!

ماساژدرمانی؛ درمانی خانگی برای گوش درد

اگر عادت به ماساژ دارید، متوجه می شوید همانگونه که ماساژ درد کمر را برطرف می کند باعث تسکین گوش درد نیز می شود.

در سال 1996 میلادی روی 46 کودک پنج ساله و کوچکتر تحقیقی انجام شد، نتایج تحقیق حاکی از آن است که 93 درصد آن ها پس از ماساژدرمانی رو به بهبود رفته اند و 43 درصد نیز تنها پس از یک یا دو جلسه ماساژدرمانی احساس بهتری داشته اند.

روغن زیتون

این موثرترین درمان خانگی برای گوش درد است چیزهایی که شما باید انجام دهید این است که 3-4 قطره از روغن زیتون ولرم را در گوش خود قرار دهید. مطمن باشید که روغن خیلی داغ نباشد، که پرده گوش را می سوزانید. شما همچنین می توانید توپ پنبه ای را در روغن زیتون فرو کنید و آن را در گوش خود قرار دهید. روغن زیتون به عنوان یک روان کننده عمل می کند و گوش را از عفونت ، پاک می کند.

سیر:

سیر دارای خواص آنتی بیوتیک و ضد درد است. سیر را له کنید یا آنرا ریز ریز کنید و چند دقیقه در روغن کنجد حرارت دهید. بعد از اینکه کمی خنک شد، آن را صاف کنید. 2-3 قطره از این روغن را برای درد گوش خود قرار دهید. متناوبا، گل سیر را پوست بکنید و آن را درون گاز استریل بپیچانید و درون گوش خود قرار دهید ،تا از آسیب گوش جلوگیری کند .

پیاز:

خواص ضد عفونی کننده پیاز، به سرعت به درد گوش کمک می کند. پیاز را رنده کنید تا آبش بیرون بیاید. چند قطره از این آب پیاز را در گوش خود قرار دهید.

شما همچنین می توانید کمی از آب پیاز را برای نتیجه گیری بهتر گرم کنید. شما همچنین می توانید گوشبند پیاز را تهیه کنید. نیمی از یک پیاز را حرارت داده و آن را روی گوش آسیب دیده نگه دارید. خواص ضد میکروبی روغن پیاز التهاب را کاهش می دهد و گرمای آن، موجب آرامش گوش می شود.

سرکه سیب و آب:

تحقیقات ثابت کرده اند سرکه رقیق شده برای درمان عفونت گوش موثر است . سرکه سیب و آب را با الکل مخلوط کنید و چند قطره از آن را در گوش خود قرار دهید. این روش به درستی درمان می کند اگر 2-3 بار در روز تکرار شود.

زنجبیل:

زنجبیل به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می کند؛ از این رو، برای کاهش درد گوش عمل می کند.آب زنجبیل تازه را بگیرید و 2-3 قطره از آن را داخل گوشی که درد دارد بپاشید.شما همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده و 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد را گرم کنید . این روغن را به صورت خارجی برای درمان گوش بمالید.

تربچه:

تربچه حاوی اسید های فنلی است که خواص آنتی بیوتیک و ضد التهابی دارند ،و کمک می کند تا از عفونت خلاص شوید .چند تا از تربچه ها را له کنید و آن را در روغن خردل گرم کنید.اجازه دهید تا سرد شود، سپس صاف کنید.چند قطره از این روغن را در گوش خود قرار دهید.

عسل:

عسل در طبیعت گرم است.این می تواند به آرامی در خارج از کانال گوش به کار برده شود.برای این منظور، می توانید از عسل خام یا محلی یا مانوکا استفاده کنید.خواص ضد التهابی آن برای درمان گوش درد مفید است.

نمک:

چهار یا پنج تا قاشق غذا خوری نمک را در یک ماهی تابه حرارت دهید، تا قهوه ای شود.یک پارچه تمیز را بردارید و نمک را روی آن بپاشید.آن را روی گوش آلوده قرار دهید.اگر هر روز آن را برای 2-5 دقیقه روی گوش قرار دهید، قطعا درد را کاهش خواهد داد.

دانه های کروم

روغن دانه کروم، فورا درد گوش را از بین می برد.ضد باکتری، ضد قارچ و ضد عفونی کننده در طبیعت است .روغن دانه کروم ولرم را بردارید و 2-3 قطره از آن را در گوش خود قرار دهید.روغن دانه کروم باید به شیوه خالص مورد استفاده قرار گیرد، یعنی هیچ روغن دیگری نباید با آن مخلوط شود.برای نتایج بهتر، قبل از اینکه داخل کیسه بریزید، این درمان خانگی را انجام دهید.

جویدن آدامس:

تغییر فشار هوا یکی از دلایل گوش درد است.هنگامی که آدامس میجویید، ماهیچه هایی که هوا را به داخل گوش میبرند، فعال میشوند.این فشار ،گوش شما را آزاد می کند و درد را درمان می کند .

نکته:جویدن آدامس برای بچه های کوچک ایمن نیست، زیرا ممکن است آنها را در معرض خفگی قرار بده .

دارچین:

دارچین خواص ضد التهابی دارد که به درمان گوش درد کمک می کند.کمی پودر دارچین را بردارید و آن را با روغن زیتون گرم کنید.اجازه دهید برای چند ساعت سرد شود و سپس آن را صاف کنید.برای رها شدن از درد ،از این روغن به عنوان قطره گوش استفاده کنید.

میخک:

میخک را لای یک پارچه پنبه ای بپیچید و آن را در گوش قرار دهید، تا از آسیب دیدن گوش خلاص شوید.

روغن اسطوخودوس:

اسانس های روغن ،گوش درد را به طور موثر درمان می کنند.آنها همیشه با روغن حامل استفاده می شوند.10 قطره اسانس روغن درخت چای و اسانس روغن اسطوخودوس را با ¼ فنجان روغن زیتون مخلوط کنید.2-3 قطره از آن را بر روی درد گوش بگذارید.این باعث کاهش التهاب و عفونت می شود .

روغن اوکالیپتوس:

چند قطره از روغن اوکالیپتوس را در یک کاسه آب جوش مخلوط کنید.یکقاشق چای خوری ویکس را به این مخلوط اضافه کنید.بخار را استشاق کنید، این فشار را آزاد می کند و جرم گوش را از بین می برد و به دلیل خواص ضد التهابی آن، درد می گیرد.

نعناع:

هر دو آب نعناع و روغن را می توان برای بهبود درد گوش استفاده کرد.نعناع دارای ویژگی ضد التهابی است، که التهاب را آرام می کند .چند تا از برگ های نعناع را له کنید و آب آن را بگیرید.2-3 قطره از این آب را داخل گوش خود بریزید.یا روغن نعناع را در خارج از گوش قرار دهید.مطمئن شوید که هیچ قطره ای به داخل گوش نریزد.

روغن مولین:

خواص ضد التهابی مولین ،التهاب را درمان می کند.بدین وسیله درد گوش را نیز درمان می کند.برای درمان درد گوش، گل و جوانه مولین را برای یک یا دو هفته در روغن زیتون خیس کنید.سپس، روغن را صاف کرده و چند قطره از آن را به گوش آلوده وارد کنید تا درمان شود.

شیرین بیان:

گیاه شیرین بیان را در کره حرارت قرار دهید.این خمیر باید به صورت خارجی روی گوش آسیب دیده استفاده شود.به دلیل خواص ضد التهابی آن، باعث کاهش سریع گوش درد مزمن می شود.

برگ انبه:

برگ های انبه دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، که سرعت درمان را افزایش میدهند و باعث کاهش درد گوش می شوند.چند تا از برگ های انبه را بجوشانید و آب آن را بگیرید.چند قطره از این آب را به داخل گوشی که درد میکند، بپاشید.برای به دست آوردن نتایج دلخواه هر شب استفاده کنید.

روغن گوتودی؛

روغن گاتوید دارای خواص ضد التهابی است ،که به کاهش سطح التهاب کمک می کند.1 قاشق چای خوری روغن گاتوید با 3 قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید.این مخلوط را حرارت دهید و سپس اجازه دهید، تا سرد شود.4-5 قطره از آن را در گوش خود قرار دهید.

یاس هندی:

یاس هندی ،دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری فوق العاده است .چند برگ، از این گیاه را له کنید و آب آن را بگیرید.چند قطره از آن را در گوش خود بپاشید ،یا آن را درتوپ پنبه ای خیس کنید و آن را چند دقیقه در گوش خود قرار دهید.

برطرف عفونت گوش با تکان دادن گوش

گوش درد اغلب از شیپور اُستاش سرچشمه می گیرد، که گوش داخلی را به گلو مرتبط کرده و فشار هوا در اطراف پرده گوش را متعادل می کند. اگر این بخش با مایع مسدود شود، می تواند موجب احساس دردی شود که مشابه احساس درد هنگام تغییر ارتفاع است. کشیدن آرام لوب گوش کودک به سمت بیرون می تواند موجب برطرف انسداد و تسکین درد در گوش شود.

برطرف عفونت گوش با ریحان

ریحان برای درمان عفونت گوش و گوش دردهای جزئی می تواند بسیار مفید باشد.

پنج برگ ریحان تازه راه له کنید و سپس دور گوش خود بمالید مواظب باشید درون گوش شما نرود.شما همچنین می توانید چند قطره روغن ریحان را با میزانی روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس یک پنبه به آن آغشته کنید و سپس به آرامی درون گوش خود داخل گوش، اطراف لبه بیرون و پشت گوش بمالید، این کار را دو بار در روز تکرار کنید

برطرف عفونت گوش با تخلیه بینی

گوش درد اغلب زمانی که بینی مسدود شده و از تخلیه مایع از گوش ها جلوگیری می کند، رخ می دهد. پاکسازی بینی با مکش آرام یا استفاده از اسپری سالین می تواند به تخلیه طبیعی گوش ها کمک کند. این روش درمان چندان مورد علاقه بچه ها نیست، اما امکان تسکین عفونت گوش بدون ترک منزل را خواهد داد.

درمان گوش درد با داروهای شیمیایی

اگر گوش درد به میزان ای است که شما را ناراحت کرده، این گوش درد ناگهانی شروع شده و شما قبلا سابقه چنین دردهایی نداشته اید؛ نگران نباشید، آرامش خود را حفظ کنید و یک مسکن ضد درد از قبیل استامینوفن یا بروفن بخورید.

به شما توصیه می کنیم از مصرف زیاد مسکن های ضد درد به شدت خودداری کنید. توجه به این نکته هم لازم است که مصرف دارو برای اطفال با مصرف دارو برای شما فرق می کند. برای کاهش گوش درد اطفال از همان ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

اگر همراه درد گوش؛ سردرد، سرگیجه و عدم تعادل داشته باشید حتما باید هرچه سریع تر با یک پزشک متخصص مشورت کنید و دلیل دقیق را جویا شوید.

آیا پس از درمان خانگی گوش درد باید به پزشک مراجعه کرد؟

به طور کلی درمان خانگی گوش درد می تواند به کاهش درد گوش کمک کند. اگر گوش درد شما ادامه دار شد یا همراه آن علائمی از قبیل سرگیجه و عدم تعادل پیدا کردید، درمان خانگی گوش درد را کنار بگذارید و به پزشک مراجعه کنید.

این طبیعی است که درمان اصلی از طریق پزشک به شما توصیه می شود. درمان خانگی گوش درد صرفا یک اقدام اولیه و بیشتر بر پایه تجربه است.

چه زمانی برای درمان گوش درد به پزشک مراجعه کنیم؟

این مسئله که چه زمانی برای گوش درد به پزشک مراجعه کنیم احتمالا یکی از سوالاتی است که هنوز جوابش را نمی دانید. گاهی اگر دلیل گوش درد، یک بیماری مهم همچون عفونت گوش باشد و شما در زمان مناسب مراجعه نکنید، شاید به عوارض جدی و تهدیدکننده ای دچار شوید.

درمان گوش درد تحت نظر پزشک

گاهی شما می توانید صبر کنید و در منزل اقدامات اولیه ای برای درمان خانگی گوش درد انجام دهید که در اینجا بهتر است از توصیه های یک پزشک متخصص هم کمک بگیرید. مانند کمپرس سرد و گرم بر روی گوش، مصرف مسکن و پیگیری فرایند بهبودی در منزل. اما این حالت ها اصولا زمانی قابل اجراست که شما فقط گوش درد داشته باشید و همزمان با گوش درد، علائم دیگری بروز نکرده باشد.

اما به شما توصیه می کنیم در بعضی شرایط خاص حتما درمان گوش درد را تحت نظر پزشک انجام دهید. از جمله:

اگر شما اخیرا سرماخوردگی و عفونت دستگاه تنفسی و ریه ها داشته اید و همزمان گوش درد پیدا کرده اید، ممکن است با برطرف شدن علائم عفونت تنفسی، گوش دردتان برطرف شود. اگر گوش درد برطرف نشد و احساس کاهش شنوایی و پرشدگی گوش در شما به جای مانده است، توصیه می کنیم حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر از زمان گوش درد چندین ساعت گذشته است و هنوز بهبودی پیدا نکرده اید.

اگر همراه گوش درد، تب و لرز پیدا کرده اید، احتمال دارد عفونت گوش مطرح باشد که مراجعه به پزشک الزامی است.

اگر به همراه گوش درد، از گوشتان مایع زردرنگ و یا خون خارج می شود؛ برای درمان گوش درد به پزشک مراجعه کنید و زمان را صرف اقدامات تسکین دهنده خانگی نکنید.

همراهی گوش درد با سرگیجه، کاهش شنوایی و وزوز گوش، شما را نا آرام و بی قرار و تحمل گوش درد را برای شما ناخوشایند می کند. در این مورد، خود را برای امتحان کردن راه حلهای خانگی به زحمت نیاندازید؛ شما باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

اگر دچار درد نسبتا شدید در سر و گردن شده اید و احساس سفتی گردن و حالت تب و لرز پیدا کرده اید، همزمان گوش درد امان شما را بریده است؛ ما به شما توصیه شدید می کنیم زمان را از دست ندهید و برای درمان مناسب و بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

اگر اخیرا ضربه ای به سر و ناحیه گوشتان وارد شده است و اکنون دچار گوش درد شده اید، بهتر است از طریق پزشک ابتدا معاینه کانال و پرده گوش شوید و سپس درمان گوش درد برای شما تجویز شود.

درمان گوش درد نوزادان و اطفال که بیشتر با نا آرامی و بی قراری کودک بروز می کند را به پزشک بسپارید و از اقدامات خانگی تسکین درد استفاده نکنید.

سخن آخر

شدت گوش درد مهم ترین عامل هدایت کننده شما در تصمیم گیری برای انتخاب روش درمان است. شاید شما ترجیح دهید که در شروع علائم گوش درد به راه حلهای تسکین دهنده خانگی بسنده کنید یا در پی درمان گوش درد تحت نظر پزشک بروید.

اگر به بیماری هایی از قبیل دیابت و نقص سیستم ایمنی مبتلا هستید؛ ممکن است توانایی بدنتان در مبارزه با عفونت ها کم شده باشد. در این شرایط درمان گوش درد از طریق پزشک بر هر راه حل دیگری برای گوش درد برتری دارد.

اگر گوش درد شما جز مواردی بود که لازم است به پزشک مراجعه کنید و به هر دلیل امتناع کردید و خود را به تسکین دهنده های خانگی مشغول کردید؛ خطر بروز عوارضی همچون: آسیب پرده گوش و توسعه و انتشار عفونت گوش وجود دارد.

گوش درد مشکل شایعی است که بیشتر پزشکان با درمان آن آشنایی دارند. اما برای بررسی دقیق و تخصصی تر می توانید به متخصصان گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا در اسرع وقت بهبودی خود را به دست بیاورید.

در صورتی که شما هم از روش های درمان خانگی برای درمان گوش درد استفاده کرده اید، تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

همانطور که می دانید روش های درمان خانگی تجربی هستند؛ با اشتراک تجربه های خود به ما در بهبود این مقاله کمک کنید.

منبع: سایت دکتردکتر

سایت نمناک

سایت بیتوته

منبع: راسخون

به "درمان های خانگی عالی برای عفونت و گوش درد با تاثیر فوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی عالی برای عفونت و گوش درد با تاثیر فوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید