سلامتی و پزشکی

اهمیت به فناوری دلیل تغییر در نام جشنواره علوم پزشکی رازی

به گزارش خبرنگاران، دکتر یونس پناهی امروز در نشست خبری مجازی با اشاره به دستاوردهای حوزه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: اعتقاد داریم که تحقیقات و فناروی رصدخانه حوزه سلامت محسوب می شود و اگر بخواهیم یک تصمیم کلان در حوزه سلامت بگیریم باید بر اساس...

26 اردیبهشت 1401

با کلیساهای فوق العاده زیبای انگلیس آشنا شوید (قسمت اول)

یک وب سایت گردشگری کلیسا در اقدامی جالب، کلیساهای انگلیس را براساس تعدادی ویژگی خاص دسته بندی کرده است و هدفش شناساندن آن ها به مردم و ترغیب به بازدید از آن ها است.

23 اردیبهشت 1401

آخرین شرایط آموزش حضوری مدارس در پیک امیکرون

تهران (پانا) - مدیر دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت وقتی دانش آموز به طور کامل در کلاس های درس حضور نداشته باشد و تحت آموزش معلم به شیوه حضوری قرار نگیرد افت یادگیری اتفاق می افتد و این نگرانی وجود دارد که همه نظام های آموزشی دنیا با آن روبه...

21 اردیبهشت 1401

نشانه ای از کووید که نادیده گرفته می گردد

اگرچه کارشناسان بر این باورند که سویه اُمیکرون باعث بروز علائم خفیف بیماری می گردد اما هنوز این نگرانی وجود دارد که افزایش موارد ابتلا می تواند مشکل بزرگی را برای گروه های ارائه دهنده خدمات درمانی ایجاد کند.

16 اردیبهشت 1401

مشاوره حضوری به 607 ایثارگر در استان قزوین ارائه شد

خبرگزاری خبرنگاران-معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: مشاوره حضوری به 607 نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر استان قزوین طی یک هزار و یکصد و 55 جلسه ارائه شد.

14 اردیبهشت 1401

با این روش ها دندان قروچه را درمان کنید

تهران (پانا) - بسیاری از افراد از دندان قروچه به ویژه هنگام خواب رنج می برند. این یک مشکل ساده است؛ اما پیشرفت آن ممکن است منجر به مشکلاتی در استخوان های فک گردد. راه چاره چیست؟

13 اردیبهشت 1401

نوواواکس در پی مجوز استفاده اضطراری FDA برای واکسن ضدکرونا

نوواواکس در پی مجوز استفاده اضطراری FDA برای واکسن کروناویروس خود است.

30 فروردین 1401

با سی .تی .اسکن؛ قطعات صنعتی استاندارد بسازید

گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان در راستای ایجاد بستری برای ساخت و تولید استاندارد قطعات صنعتی، سی تی اسکن های صنعتی را به بازار عرضه کردند که قادرند با تصویربرداری سه بعدی عمقی، عیوب موجود در قطعات را تعیین کنند.

30 فروردین 1401

تخت خواب هایی که هرگز نمی خواهید آن ها را ترک کنید (قسمت دوم)

آیا تا به امروز در تخت خوابی بوده اید که دل کندن از آن برای شما سخت بوده است؟ بعضی از هتل های لوکس دنیا تخت خواب هایی دارند که واقعا چنین حسی نسبت به آن ها پیدا می کنید.

27 فروردین 1401

ممنوعیت ورود مسافر غیر ایرانی از مبدا جنوب آفریقا

سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت ورود مسافر از مبدا کشور های جنوب آفریقا به ایران اطلاع داد.

26 فروردین 1401

چند طرح کلان ملی فناوری در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی حمایت شد

با توجه به گستره وسیع حوزه کشاورزی و صنایع غذایی، اعتباری در حدود 308 میلیارد تومان برای 49 طرح کلان ملی فناوری مرتبط با این حوزه محقق شد.

24 فروردین 1401

یک محیط کار بیمار چگونه است؟

با شناخت این نشانه ها، از زندگی خود محافظت کنیداگر شما هم احساس می کنید در محیط بیماری مشغول به کار هستید، وقت آن رسیده تا دوباره شرایط و محیط کاری خود را مورد ارزیابی قرار دهید. شاید ادامه همکاری با این شرکت ها سلامت روانی و جهت شغلی شما را تهدید می کنند....

8 اسفند 1400

آمریکا باز هم رکورد زد؛ یک میلیون و 350 هزار ابتلا به کرونا تنها در یک روز

در میانه جولان سویه اُمیکرون، ایالات متحده روز دوشنبه یک میلیون و 350 هزار مورد ابتلای نو به کرونا را گزارش کرد که رکوردی تازه در آمار ابتلای روزانه در کشورهای درگیر جهان است.

7 اسفند 1400

ژاپن آمریکا را مجبور به کنترل بیشتر پایگاه های نظامی خود کرد

ژاپن توانست دولت آمریکا را برای افزایش کنترل نظامیان آمریکایی حاضر در این کشور به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به شهروندان ژاپنی متقاعد کند.

5 اسفند 1400

گفت وگوی فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا با دبیرکل شورای همکاری

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره امنیت دریانوردی در منطقه گفت وگو کرد.

2 اسفند 1400

بازگشایی هتل یخی سوئد

با شنیدن نام زمستان بیشتر ما به یاد بیماری و ماندن در خانه می افتیم؛ اما همه چیز به خود شما بستگی دارد. برای مثال، عده ای با شنیدن این خبر بسیار مشعوف می شوند: هتل یخی لاپلند سوئد برای فصل زمستان بازگشایی شد.

26 بهمن 1400

ژنی که کلید درمان یک بیماری نادر چشمی است

پژوهشگران آمریکایی در آنالیز نو خود سعی دارند با آنالیز نقش مهم یک ژن، درمانی را برای یک بیماری نادر چشمی ارائه دهند.

21 بهمن 1400

کمبود 100 قلم دارو در کشور

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: در حال حاضر با کمبود بیش از 100 قلم دارو در کشور روبرو هستیم.

15 بهمن 1400

پس از پرخوری چه کنیم؟

تهران (پانا) - متاسفانه در هنگام پرخوری، مغزمان کمی دیرتر فرمان سیر شدن را دریافت می نماید و به همین دلیل ما از حالت تهوع یا دل درد متوجه می شویم که دیگر خوردن بس است.

9 بهمن 1400

معنی ضرب المثل فارسی؛ نه شیر شتر، نه ملاقات عرب

ضرب المثل نه شیر شتر، نه ملاقات عرب، به زمان های قدیم باز می شود و مربوط به خانواده عربی است که برای چراندن گوسفندانشان به صحرا می فرایند. در خواندن این مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

5 بهمن 1400
تعداد: (222)