در کدام منطقه ها ستاره ها بیشتر می درخشند؟

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، یکی از مشکلاتی که گریبان شهرهای شلوغ و پرجمعیت را گرفته است، آلودگی نوری است که مانع از دیده شدن ستاره های شب میشود.

انواع آلودگی های محیطی نه تنها زندگی را برای انسان ها سخت نموده، بلکه امکان مشاهده ستاره های پر نور و درخشان آسمان را نیز از آنها دریغ داشته است. انجمن بین المللی آسمان تاریک (IDA) از تاریک ترین منطقه ها جهان که کمترین آلودگی نوری را داشته اند، فهرستی تهیه نموده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

در کدام منطقه ها ستاره ها بیشتر می درخشند؟

پارک ملی بیگ بند، استان تگزاس

پارک ملی بیگ بند (Big Bend) که با عنوان پارک آسمان تاریک نیز شناخته می گردد، در استان تگزاس واقع شده است. این پارک طبیعی از شهرهای بزرگ فاصله زیادی دارد. در این پارک کیلومترها جهت پیاده روی وجود دارد که دوستداران طبیعت و علاقمندان به پیادهرویی را به سمت خود جذب می نماید. در پارک بیگ بند این امکان برای گردشگر ها وجود دارد که در اطراف منطقه Rio Grande village مستقر شوند وآسمان شب و ستارگان را به وضوح دیدن نمایند. Rio Grande Village منطقه ای است که گردشگر ها می توانند در آنجا اردو بزنند و از طبیعت بکر و چشمه های آب گرم این منطقه نیز لذت ببرند.

پارک چری اسپرینگز، استان پنسیلوانیا

پارک چِری اسپرینگز، یکی از تاریک ترین آسمان ها را در شمال شرق ایالات متحده دارد و آسمان صاف و پرستاره خود را مدیون موقعیت طبیعی و توپوگرافی منطقه است. چری اسپرینگز در بالای یک کوه به ارتفاع 700 متر واقع شده است و به وسیله زمین های بایر و روستاهای متروک درههای اطراف آن احاطه شده است. گردشگر های این منطقه با پرداخت مبلغی به عنوان هزینه ورودی می توانند بقیه طول سال نیز به طور رایگان از امکانات ویژه این پارک که Galaxy Path نامیده می گردد، استفاده نمایند و به طور نامحدود از آسمان شب در این منطقه لذت ببرند. از جمله دیگر امکانات این پارک می توان به وجود رصدخانه های کوچک اشاره نمود که بازدیدنمایندگان در ازای پرداخت 25 دلار می توانند یکی از این رصدخانه ها را اجاره و با استفاده از تجهیزات و تلسکوپ آسمان شب را دیدن نمایند.

کنیون لندز، استان یوتا

کنیون لندز که در صحرای یوتا واقع شده است، مقصد دیگری است که علاقمندان به علم نجوم را به سوی خود فرا می خواند. این منطقه بکر و دورافتاده با آب و هوایی خشک و کم باران، شرایط ایده آلی را برای رصد ستارگان فراهم می آورد. سفر به کنیون لندز مزیت دیگری نیز دارد. کنیون لندز در نزدیکی پارک ملی آرچز (Arches) قرار گرفته است و بازدیدنمایندگان می توانند سفری ترکیبی به هر دو منطقه داشته باشند. تصویر بالا نمایی از آسمان شب را در پارک چسلِر نشان می دهد که این پارک نیز جزئی از منطقه کنیون لندز است.

جزایر قناری، اسپانیا

کوه ال تِیده (El Teide) دهمین کوه آتشفشانی بلند در دنیا است که در جزایر قناری و در پارک ملی تِیده واقع و به عنوان یکی از برترین منطقه ها دنیا برای مشاهده آسمان شب شناخته شده است. در جزایر قناری هر ساله یک فستیوال بین المللی و علمی- هنری با نام Starmus برگزار می گردد که افرادی مانند استیون هاوکینگ (فیزیکدان و کیهان شناس مشهور انگلیسی) و دیگر شخصیت های برجسته علمی به کرات در این فستیوال بین المللی دیده شده اند.

منبع: الی گشت

به "در کدام منطقه ها ستاره ها بیشتر می درخشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کدام منطقه ها ستاره ها بیشتر می درخشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید