سقف ضمانت نامه برای تعاونی های کارآفرین 30 میلیارد تومان شد

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سقف صدور ضمانت نامه برای تعاونی های کارآفرین پیشرو به 30 میلیارد تومان افزایش می یابد.

سقف ضمانت نامه برای تعاونی های کارآفرین 30 میلیارد تومان شد

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، مدتی قبل سیاست های اجرایی تشویق و حمایت از کارآفرینان پیشرو به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هیأت وزیران تصویب شد.

مصوبه 22 ماده ای دولت در مورد سیاست های اجرایی تشویق و حمایت از کارآفرینان پیشرو امتیازاتی همانند ضمانت تسهیلات این افراد تا سقف 50 میلیارد تومان به وسیله صندوق های ضمانت دولتی و قرار گرفتن در لیست فعالان اقتصادی مجاز در گمرک را برای آنها شامل می گردد.

کارآفرین پیشرو به شخصی گفته می گردد که کسب و کار راه اندازی شده به وسیله او موجب ارتقای زنجیره ارزش صنعت مربوط خود شده و به سطح مشخصی از رشد اشتغال، فروش و صادرات دست یافته است.

روز گذشته مجمع عمومی سالیانه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، معاون امور تعاون و اعضای هیأت مدیره صندوق و مجمع عمومی با هدف آنالیز عملکرد اقتصادی سال 1399 و تصویب بودجه سال 1401 برگزار گردید و صورتهای اقتصادی صندوق به تصویب رسید.در جریان برگزاری مجمع، با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد سقف ضمانت نامه برای تعاونی های کارآفرین پیشرو به مبلغ 30 میلیارد تومان افزایش یابد.

برابر مصوبه هیات دولت در مورد سیاست های اجرایی تشویق و حمایت از کارآفرینان پیشرو، کارآفرینان پیشرو به مدت سه سال می توانند از مشوق های در نظر گرفته شده بهره مند شوند و صندوق های ضمانت دولتی هم موظف شده اند درصدی از ظرفیت خود را به ضمانت تسهیلات مربوط به طرح های سرمایه گذاری یا سرمایه در گردش مورد احتیاج در دست اجرای کارآفرینان پیشرو تخصیص دهند، مشروط به اینکه اقساط سررسید گذشته قبلی آنها بیش از 25 درصد مبلغ تسهیلات درخواستی نباشد. گمرک هم موظف شده امکان استفاده از خط سبز گمرکی را پس از احراز هویت و اعلام اسامی کارآفرینان پیشرو در اختیار آنها قرار دهد.

ضمانت نامه قابل صدور برابر درخواست کارآفرینان پیشرو هم تا مبلغ 50 میلیارد تومان پیش بینی شده است که بر این اساس و با توجه به دستور وزیر تعاون، تعاونی های کارآفرین پیشرو می توانند از این پس از مزایای صدور ضمانت نامه تا سقف 30 میلیارد تومان به وسیله صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون بهره مند شوند.

به گزارش وبلاگ سوئیچ دستی، کارآفرینان پیشرو می توانند در راستای اجرای مسئولیتهای اجتماعی و در قالب بنگاه های تعاونی، به راه اندازی مراکز نوآوری، مراکز رشد کارآفرینی یا باشگاه صادرات در منطقه خود اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سقف ضمانت نامه برای تعاونی های کارآفرین 30 میلیارد تومان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف ضمانت نامه برای تعاونی های کارآفرین 30 میلیارد تومان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید