معماری و عمران

با کلیساهای فوق العاده زیبای انگلیس آشنا شوید (قسمت اول)

یک وب سایت گردشگری کلیسا در اقدامی جالب، کلیساهای انگلیس را براساس تعدادی ویژگی خاص دسته بندی کرده است و هدفش شناساندن آن ها به مردم و ترغیب به بازدید از آن ها است.

23 اردیبهشت 1401

تخت خواب هایی که هرگز نمی خواهید آن ها را ترک کنید (قسمت دوم)

آیا تا به امروز در تخت خوابی بوده اید که دل کندن از آن برای شما سخت بوده است؟ بعضی از هتل های لوکس دنیا تخت خواب هایی دارند که واقعا چنین حسی نسبت به آن ها پیدا می کنید.

27 فروردین 1401

افزایش نرخ تورم نهاده های ساختمان های مسکونی

خبرگزاری خبرنگاران-مرکز آمار ایران در گزارشی شاخص قیمت نهاده های ساختمان های مسکونی شهر تهران را خاطرنشان کرد که براساس آن نرخ تورم نهاده های ساختمان های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز 1400، 2.8 درصد افزایش داشته است.

21 فروردین 1401

روزشمار: 21 فروردین؛ اولین و آخرین سفر کشتی تایتانیک

کشتی تایتانیک بزرگ ترین کشتی بخار مسافربری دنیا، در چنین روزی در 10 آوریل 1912 اولین و آخرین سفر خود را شروع کرد.

11 بهمن 1400

راهنمای سفر به مالدیو

می توان گفت که مالدیو یک مجموع الجزایر بسیار رویایی است. این محل در نزدیکی اقیانوس آرام واقع شده و به آن بهشت استوایی می گویند. این مکان برای کسانی که در پی سفر رویایی یا سفر برای ماه عسل هستند برترین گزینه است. شما می توانید در شن و ماسه های سفید رنگ آن...

19 دی 1400

راهنمای خرید لوله و اتصالات

لوله و اتصالات از ملزوماتی است که تقریبا همه جا از صنایع کشاورزی تا پروژه های ساختمانی کاربرد دارد. اما کاربردش به اسم تاسیسات ساختمانی یک تفاوت اساسی با کاربردهای دیگر آن دارد: لوله و اتصالات و انواع آهن آلات که به صورت میلگرد، سازه فلزی ، مقاطع فولادی...

8 آبان 1400

طنین تار و کمانچه در ارگ بم

خبرنگاران/کرمان هفته گذشته بود که کلیپ اجرای تار و کمانچه در بلندای ارگ بم در فضای مجازی منتشر شد، کلیپی با عنوانتار ایرانی که علی قمصری و روزبه ارجمند در آن به اجرا می پرداختند.

3 مهر 1400

با سبک های معماری آشنایی شوید

آیا تفاوت بین پایه ستون (plinth) و پیلستر (pilaster) را نمی دانید؟ شما لازم نیست که برای تشخیص یک ساختمان خوب یک متخصص باشید، اما درک اندکی در خصوص تاریخ و تئوری معماری می تواند قدم زدن درسطح یک شهر ناآشنا را لذت بخش تر کند. با این راهنما با اصول اولیه آشنا شوید...

25 مرداد 1400

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوتی است؟

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوت است؟ جهت پاسخ دادن به این سوال باید در هنگام خرید پنجره دوجداره موارد خاصی را حتما آنالیز کنید.

22 مرداد 1400

12 سوال بی پاسخ فیلم بیوه سیاه

در این مقاله قرار است نگاهی بیندازیم به 12 سوال بی پاسخ از فیلم بیوه سیاه که کنجکاوی همه را بیشتر نموده و دوست داریم پاسخشان را بدانیم.

5 مرداد 1400

تصاویری از گنجینه پنج هزار ساله ایران

در این نمایشگاه که ایران حماسی نام دارد و از شنبه 29 ماه می (هشتم خردادماه) به مدت سه ماه در لندن برپا می شود و تمام بلیت های روز افتتاحیه آن به فروش رفته است، بیش از 300 اثر از 5200 سال پیش تا دوران معاصر به نمایش گذاشته شده و از حالا توجه بسیاری از رسانه های...

1 مرداد 1400

آیا می توان با قیمت کنسول های نسل نهمی کامپیوتر گیمینگ قوی تر خرید؟

اگر چند سال پیش از ما می پرسیدند که آیا می گردد با قیمت کنسول های نسل هشتم یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمندتر خرید، جواب به شکل اجتناب ناپذیری به نفع سیستم های شخصی تمام می شد. اما مایکروسافت و سونی با سخت افزار جدید و قدرتمند کنسول های خود همه معادلات بازار...

18 تیر 1400

این خوراکی های مفید در این زمان ها مضر می شوند

خبرنگاران : باید دانست مصرف نادرست مواد غذایی سالم می تواند به بدن انسان آسیب وارد کند.

14 تیر 1400

قیمت سیمان 40درصد افزایش یافت

طبق توافق تولیدکنندگان سیمان و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت سیمان خاکستری به طور رسمی حدود 40درصد افزایش یافت.

21 خرداد 1400

ایده های برتر حوزه معماری برای توسعه فناوری جذب می شوند، راه اندازی کلینیک تخصصی ساختمان

رییس مرکز نوآوری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی از جذب شرکت های دانش بنیان و فارغ التحصیلان توانمند در این حوزه در مرکز نوآوری اطلاع داد.

18 خرداد 1400

ثبت ملی بافت تاریخی شاهدیه

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ثبت بافت تاریخی شاهدیه در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: بافت تاریخی شاهدیه به شماره 300 در تاریخ هشتم فروردین سال 1400 در فهرست آثار ملی ثبت شد.

30 فروردین 1400

ارسی، آرایه ای ماندگار در معماری ایرانی

شهر تبریز خانه های تاریخی زیادی با ارسی های زیبا و طرح های متنوع دارد. پنجره های ارسی از دو جنبه کارکرد و تزئین در تعداد زیادی از خانه های مهم تاریخی به کار رفته است. بر اساس شواهد و اسناد موجود، تاریخ حضور این پنجره ها در ایران به دورۀ صفویه باز می گردد...

23 فروردین 1400

10 جاذبه دیدنی رامسر در تابستان

جاهای دیدنی رامسر که یکی از مناطق گردشگری سرسبز شمال ایران است با طبیعتی بکر و مناظری زیبا اجین شده است.

21 فروردین 1400

داغ سنگین آیه و عباس

این روزها، کانال آب بسیاری از روستاهای استان بوشهر شده بلای جان بچه ها. کانال ها حفاظ و فنس ندارد، اگر هم داشته باشد، نیم بند است و همان نیم بند هم نباشد، فرقی به حال امنیت بچه ها نمی کند.

30 بهمن 1399

استقلال 2 - صفر آلومینیوم؛ استقبال استقلال از دربی با انتقام و صدرنشینی

تیم فوتبال استقلال در هفته دهم لیگ برتر فوتبال پیروز به شکست آلومینیوم اراک شد و جایگاه خودش را در صدر جدول رده بندی تثبیت کرد.

22 بهمن 1399
تعداد: (42)